طالبان: به دنبال جذب سرمایه گذاری در افغانستان هستیم

اشتراک
هیبت الله آخوندزاده اذعان کرد: مقامات جدید افغان فرصت‌ هایی برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هیبت الله آخوندزاده رهبر جنبش طالبان، روز سه شنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که اصول شریعت در افغانستان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
آمریکا تا برسمیت شناختن دولت طالبان فاصله زیادی دارد
در این بیانیه آمده است: در آینده، تمام موضوعات مرتبط با حوزه حکومت‌ داری و زندگی در افغانستان در چارچوب اصول شریعت اداره خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مقامات افغانستان برای حراست از حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ ها در «چارچوب اصول اسلامی» گام‌ های جدی خواهند برداشت.
این رهبر طالبان همچنین گفت: مقامات جدید افغان فرصت‌ هایی برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم خواهند کرد.
آخوندزاده در بخشی دیگر از این بیانیه اعلام کرد: امارت اسلامی افغانستان از تمام منابع خود برای توان اقتصادی، رفاه و توسعه و همچنین تقویت امنیت استفاده خواهد کرد. این نظام درآمدهای داخلی را به طور مناسب و با شفافیت مدیریت خواهد کرد و فرصت‌ های ویژه‌ ای برای سرمایه گذاری بین‌ المللی و بخش‌ های مختلف تجاری ارائه کرده و به طور مؤثری با بیکاری مبارزه خواهد کرد.
به گفته آخوندزاده، هدف نهایی مقامات جدید افغانستان «رسیدن کشور به مرحله خودکفایی در اسرع وقت» و بازسازی افغانستان خواهد بود.
در این بیانیه همچنین بر پای بندی افغانستان به تمام توافقنامه‌ های بین‌ المللی که با شریعت اسلام و ارزش‌ های ملی افغانستان مغایرتی نداشته باشند، تأکید شد.
رهبر جنبش طالبان در ادامه افزود که دیپلمات‌ های خارجی، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، سازمان‌ های حقوق بشری و سرمایه گذاران خارجی در افغانستان می‌توانند در امنیت در این کشور فعالیت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала