آمریکا: به فرار اشرف غنی از افغانستان کمک نکردیم

© AP Photo / Frederic J. Brownآمریکا: به فرار اشرف غنی از افغانستان کمک نکردیم
آمریکا: به فرار اشرف غنی از افغانستان کمک نکردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده اظهار داشت که واشنگتن به فرار اشرف غنی از افغانستان کمک نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفتگوی ویژه با طلوع نیوز در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده به فرار رئیس‌جمهور اشرف غنی کمک کرده است، پاسخ داد: نه، من درباره آن نمی‌دانستم و ما مشخصا هیچ کاری نکردیم که این کار او را کمک کنیم.
اشرف غنی: تمام افغانستان را به مالک اصلی آن که طالبان است سپردم! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
گزارش و تحلیل
اشرف غنی: تمام افغانستان را به مالک اصلی آن که طالبان است سپردم!
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: در واقع من یک شب پیش از این که او کشور را ترک کند من با رئیس‌جمهور غنی صحبت کردم و در گفتگو، ما درباره کارهایی که در دوحه انجام شده بود، در باره انتقال قدرت صحبت کردیم و او یک شب پیش از فرارش برایم گفت که اگر این کار موفق نشود، او آماده است تا زمان مرگش بجنگد، اما در جریان 24 ساعت دیگر او افغانستان را ترک کرد.
بلینکن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جریان این موضوع است که غنی میلیون‌ها دلار پول نقد را که پول مالیات دهند‌گان آمریکا و افغانستانی‌ها بود را با خودش برده است، بیان داشت: این را من نمی‌دانم. چیزی که من می‌دانم این است که او کشور را ترک کرد و در یک زمان بسیار کوتاه، نیروهای امنیتی به عنوان یک نهاد، سقوط کردند، و همین طور حکومت.
وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی که آیا غنی بخشی از چالش صلح در چند سال اخیر بود، آیا او مانع صلح بود؟ تصریح کرد: من در حال حاضر به دیدن به گذشته علاقه‌مند نیستم. زمان زیادی وجود خواهد داشت تا بیست سال گذشته را محاسبه کرد به خاطری که چیزی که در چند ماه گذشته رخ داده، نتیجه مجموع کارهای بود که در بیست سال گذشته انجام شده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала