https://spnfa.ir/20210906/پایان-ساخت-آشیانه-تاکسی-هوایی-در-مهرآباد-ایران-8249487.html
پایان ساخت آشیانه تاکسی هوایی در مهرآباد ایران
پایان ساخت آشیانه تاکسی هوایی در مهرآباد ایران
اسپوتنیک ایران
کارشناس: قرار است با همکاری شرکت فراورده های نفتی ۱۰ فرودگاه را معرفی کنیم که در آنها امکان تامین سوخت هواپیماهای کوچک به وجود بیاید. 06.09.2021, اسپوتنیک ایران
2021-09-06T16:44+0430
2021-09-06T16:44+0430
2021-09-06T16:44+0430
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/492/49/4924995_0:69:1040:654_1920x0_80_0_0_935915a6aafd0e74f237366bf1a2a6df.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، آرش خانباشی رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی ایران، بر اساس آمار یاسا، ۴۷۵ هزار فروند هواپیما در دنیا وجود دارد که حدوداً ۶۰ درصد آنها دارای موتور پیستونی هستند. در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیمای جت سنگین در ایران فعال هستند.وی در ادامه افزود: «در قیاس درصدی می توان گفت، کشور ما به ۱۳۵۰ هواپیمای پیستونی و توربوپراپ زیر ۱۹ صندلی برای اتصال مسیرهای کوتاه به یکدیگر نیاز دارد. این در حالیست که حداقل نیاز کشور به هواپیماهای جت سنگین حدود ۵۰۰ فروند هواپیما است.اکنون در کلاس هواپیماهای زیر ۱۹ نفر در کشور حدود ۱۵۰ هواپیما وجود دارد که ۵۰درصد آن زمینگیر بوده و متوسط سنی آنها به ۲۰ سال میرسد. همچنین این هواپیماها تا امروز در کشور اغلب جهت آموزش خلبانی استفاده میشدند.در پروژه تاکسی های هوایی، «مقررات و آیین نامه»، «تجهیزات و زیرساخت ها»، «تأمین سوخت برای هواپیماهای کوچک»، «آشیانه و محل استقرار برای ارائه خدمات به این کلاس از پرندهها» از اهمیت بالایی برخوردار است.تاکنون از زیرساخت های بهرهبرداری تاکسی های هوایی در کشور تنها زیرساختهای فرودگاهی، آن هم نه به صورت کامل، ایجاد شده است. به همین دلیل استفاده از تاکسی های هوایی همانند سایر هواپیماها در قدم اول نیاز به زیرساخت هایی دارد که جهت رفع آنها باید برنامهریزی هایی انجام پذیرد.در حال حاضر میتوان از ظرفیت فرودگاههای کم تردد در این خصوص استفاده کرد اما می بایست جهت تردد مسافران رویههای تردد اصلاح شده و حتی پایانه استقرار مسافران باید از پایانههای پروازهای برنامهای جدا شود.یکی از الزامات استفاده از تاکسی های هوایی ایجاد آشیانهای جهت سرویسدهی به هواپیماهای کوچک است. اکنون ساخت این آشیانه در فرودگاه مهرآباد توسط مرکز فنون و خدمات هوایی و با حمایتهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به اتمام رسیده و قرار است پس از اینکه آماده سرویسدهی به هواپیماهای کوچک شود، رونمایی شود.در این آشیانه خدمات و سرویس های متعدد به هواپیماهای کوچک و تاکسی های هوایی ارائه می شود؛ منظور از این هواپیماها، هواپیماهای کوچک مجهز به کمتر از ۱۹ صندلی است.یکی از موضوعات مهم برای تاکسی های هوایی تامین سوخت است که اکنون یکی از پالایشگاههای کشور امکان تولید سوخت چنین هواپیماهای کوچک از نوع ۱۰۰LL را دارند. از این رو رایزنی هایی با شرکت پخش فراورده های نفتی داشتیم که سوخت مورد نیاز این هواپیماها را تامین کنند».
https://spnfa.ir/20200613/-تکذیب-طرح-تغییر-نام-مهرآباد-و-ازدواج-اجباری-6561671.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/492/49/4924995_38:0:1003:724_1920x0_80_0_0_45558804fc070eed86f6f0af55224af5.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
پایان ساخت آشیانه تاکسی هوایی در مهرآباد ایران
کارشناس: قرار است با همکاری شرکت فراورده های نفتی ۱۰ فرودگاه را معرفی کنیم که در آنها امکان تامین سوخت هواپیماهای کوچک به وجود بیاید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، آرش خانباشی رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی ایران، بر اساس آمار یاسا، ۴۷۵ هزار فروند هواپیما در دنیا وجود دارد که حدوداً ۶۰ درصد آنها دارای موتور پیستونی هستند. در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیمای جت سنگین در ایران فعال هستند.
وی در ادامه افزود: «در قیاس درصدی می توان گفت، کشور ما به ۱۳۵۰ هواپیمای پیستونی و توربوپراپ زیر ۱۹ صندلی برای اتصال مسیرهای کوتاه به یکدیگر نیاز دارد. این در حالیست که حداقل نیاز کشور به هواپیماهای جت سنگین حدود ۵۰۰ فروند هواپیما است.
اکنون در کلاس هواپیماهای زیر ۱۹ نفر در کشور حدود ۱۵۰ هواپیما وجود دارد که ۵۰درصد آن زمینگیر بوده و متوسط سنی آنها به ۲۰ سال میرسد. همچنین این هواپیماها تا امروز در کشور اغلب جهت آموزش خلبانی استفاده میشدند.
در پروژه تاکسی های هوایی، «مقررات و آیین نامه»، «تجهیزات و زیرساخت ها»، «تأمین سوخت برای هواپیماهای کوچک»، «آشیانه و محل استقرار برای ارائه خدمات به این کلاس از پرندهها» از اهمیت بالایی برخوردار است.
تاکنون از زیرساخت های بهرهبرداری تاکسی های هوایی در کشور تنها زیرساختهای فرودگاهی، آن هم نه به صورت کامل، ایجاد شده است. به همین دلیل استفاده از تاکسی های هوایی همانند سایر هواپیماها در قدم اول نیاز به زیرساخت هایی دارد که جهت رفع آنها باید برنامهریزی هایی انجام پذیرد.
در حال حاضر میتوان از ظرفیت فرودگاههای کم تردد در این خصوص استفاده کرد اما می بایست جهت تردد مسافران رویههای تردد اصلاح شده و حتی پایانه استقرار مسافران باید از پایانههای پروازهای برنامهای جدا شود.
یکی از الزامات استفاده از تاکسی های هوایی ایجاد آشیانهای جهت سرویسدهی به هواپیماهای کوچک است. اکنون ساخت این آشیانه در فرودگاه مهرآباد توسط مرکز فنون و خدمات هوایی و با حمایتهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به اتمام رسیده و قرار است پس از اینکه آماده سرویسدهی به هواپیماهای کوچک شود، رونمایی شود.
در این آشیانه خدمات و سرویس های متعدد به هواپیماهای کوچک و تاکسی های هوایی ارائه می شود؛ منظور از این هواپیماها، هواپیماهای کوچک مجهز به کمتر از ۱۹ صندلی است.
یکی از موضوعات مهم برای تاکسی های هوایی تامین سوخت است که اکنون یکی از پالایشگاههای کشور امکان تولید سوخت چنین هواپیماهای کوچک از نوع ۱۰۰LL را دارند. از این رو رایزنی هایی با شرکت پخش فراورده های نفتی داشتیم که سوخت مورد نیاز این هواپیماها را تامین کنند».