تهران در وضعیت قرمز قرار دارد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehتهران، کرونا
تهران، کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
کارشناس: ویروس جهش یافته «لامبدا» هنوز به ایران نرسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تهران هنوز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، از ویژگی‌های واکسن کووپارس، آخرین وضعیت واکسیناسیون، وضعیت مراکز درمانی و میزان مبتلایان و بستری شدگان کرونایی در استان تهران خبر داد.
وی در این خصوص گفت: «موسسه رازی اعلام آمادگی کرد تا پایان آذر 20 میلیون دُز واکسن کووپارس را تحویل دهد و به شرط تحویل، همزمان با فاز سوم انسانی بتواند مجوز مصرف اضطراری را از سازمان غذا و دارو بگیرند.
این واکسن از پروتئین نوع ترکیب بوده و از اتصال ویروس به سطح سلولهای بدن جلوگیری می‌کند و درصد موفقیت آن در فاز اول و دوم خیلی خوب بوده است؛کم عارضه یا شاید حتی بی عارضه بوده است؛البته باید فاز سوم نیز انجام شده و قطعا نتیجه نهایی تر بدست می‌آید.
چین: حجم بالای واکسن سینوفارم به ایران ارسال می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
چین: حجم بالای واکسن سینوفارم به ایران ارسال می‌شود
بر فرض همین دو فاز و نتایج حاصله و آنالیزهای میانه‌ای که شده و به سازمان غذا و دارو ارائه داده شده، می‌تواند مجوز مصرف اضطراری را بگیرد. علاوه بر اینکه این واکسن یک دُز تدخینی نیز دارد که می‌تواند کمک کند تا انتقال ویروس در سطح مخاطی به کمترین میزان برسد.
دو دُز اصلی واکسن تزریقی است و یک دُز یادآور استنشاقی دارد که در واکسن‌های دیگر نیست و این واکسن نوترکیب بوده؛چراکه واکسن‌های تولیدی ایرانی دیگر نوترکیب نیست و نیز این واکسن چون علیه پروتئین سطح سلول عمل می‌کند، نسبت به جهش‌های ویروس مقاومت بیشتری دارد.
در رابطه با وضعیت کرونا در استان تهران ، نسبت به هفته‌‌‌‌‌‌‌‌های پیش مقداری از نظر بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی کمی کاهش داشته‌ایم. به همان نسبت نیز تعداد بستری در مراکز درمانی استان تهران به حوالی 9 هزار بیمار رسیده؛ اما مرگها نیز متاسفانه چون کاهش بیماران با تاخیر انجام می‌شود خیلی تفاوتی نکرده، اما امیدوارم در چند روز آینده آمار کم شود.
کماکان نگرانی در خصوص جهش‌های بعدی ویروس و شکنندگی وضعیت با عدم رعایت پروتکل‌ها وجود دارد. از امروز دوباره فرایند واکسیناسیون در استان تهران سرعت گرفت و بار جدید واکسن تا حدی به دست ما رسید و سعی می‌کنیم میزان تزریق واکسن روزانه را به بالای 100 هزار دز برسد.
استان تهران نیز می‌تواند ظرفیت واکسیناسیون را به بالای 120 هزار دز برساند و با دو شیفته کردن مراکز واکسیناسیون می‌تواند 250  تا 300 هزار دز روزانه را انجام دهیم.
فعالیت برخی مراکز واکسیناسیون را شبانه روزی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با افزایش مراکز واکسیناسیون و تعداد نیروی انسانی این موضوع را گسترش دهیم.اکنون در استان تهران 131 مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم.
هنوز ویروس جهش یافته لامبدا در ایران مشاهده نشده است. اما فعلا شهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و در استان تهران نیز 5 شهرستان قرمز است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала