شرط جنبش مقاومت پنجشير براي پايان جنگ و مذاکره باطالبان

© Photo / IRNAشرط جنبش مقاومت پنجشير براي پايان جنگ در صورت قطع حمله به پنجشیر
شرط جنبش مقاومت پنجشير براي پايان جنگ در صورت قطع حمله به پنجشیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
اشتراک
علاوه بر بیانیه جبهه مقاومت ملی، احمد مسعود اعلام نمود که در صورت خروج "طالبان" از پنجشیر آماده مذاکره خواهیم بود.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر اعلامیه ای درباره درگیری های پسین در پنجشیر نوشت: جبهه مقاومت ملی افغانستان از اکثریت مواد قطعنامه "علمای افغانستان" که در تاریخ امروز در کابل به منظور "قطع فوری جنگ" صادر گردیده استقبال نموده و خوشحال است که علما و روحانیون کرام کشور در مورد وضعیت جاری بی تفاوت باقی نمانده بلکه در جهت برقراری صلح و امنیت تلاش میکنند.
مقاومت پنجشیر از بازگشت کنترل یک منطقه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
مقاومت پنجشیر از بازگشت کنترل یک منطقه خبر داد
جبهه مقاومت ملی در اصول موافق به حل مشکلات جاری و قطع فوری جنگ و ادامه روند مذاکرات میباشد و امیدوار است که گروه طالبان به این خواست علمای کرام لبیک گفته و گام های عملی بردارد. جبهه مقاومت ملی حاضر است که بخاطر رسیدن به صلح پایدار، در صورتیکه گروه طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به حملات و تحرکات نظامی خود در پنجشیر و اندراب پایان دهد، جنگ را فوراً متوقف نموده و امیدوار است که با علماء و مصلحین در یک گردهمایی بزرگ به گونه همه جانبه گفتگوها را ادامه بدهد.
این جبهه افزوده است، که جبهه مقاومت ملی از فراخوان علمای کرام برای رفع تعزیرات وضع شده بر پنجشیر کاملاً حمایت مینماید و امیدوار است که گروه طالبان این مطالبه اسلامی و بشردوستانه را جدی گرفته و عملی نماید.
از سوی دیگر، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت در استان پنجشیر افغانستان اعلام کرد، اگر شبه نظامیان "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) پنجشیر را ترک کنند، نیروهای مقاومت حاضر به توقف درگیری ها و آغاز مذاکره خواهند بود.
احمد مسعود در بیانیه ای که در فیس بوک خود منتشر کرده است، اعلام کرد: "جبهه مقاومت ملی حاضر است که بخاطر رسیدن به صلح پایدار، در صورتیکه گروه طالبان به حملات و تحرکات نظامی خود در پنجشیر و اندراب پایان دهد، جنگ را فوراً متوقف نموده و امیدوار است که با علماء و مصلحین در یک گردهمایی بزرگ به صورت همه جانبه گفتگوها را ادامه بدهد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала