سیاستمدار مشهور روس: اقتصاد آمریکا یک حباب بزرگ مالی است

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر سیاستمدار مشهور روس: اقتصاد آمریکا یک حباب بزرگ مالی است
سیاستمدار مشهور روس: اقتصاد آمریکا یک حباب بزرگ مالی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
الکسی پوشکوف، سناتور روس معتقد است که اقتصاد ایالات متحده یک حباب مالی است.
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که "سقوط ایالات متحده به عنوان یک قدرت سلطه طلب تنها به شکست در افغانستان محدود نمی شود." به گفته وی ، این وضعیت به بدهی دولتی تیم کشور نیز ضربه می زند.
اقتصاد چین تا سال  ۲۰۳۵ از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اقتصاد چین تا سال ۲۰۳۵ از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت
پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: مدت هاست درباره لزوم خروج از اوراق قرضه دولتی آمریکا صحبت می کنند که اتفاقاً روسیه در سال های گذشته با احتیاط این کار را انجام داد. <...> تقریباً کل روند بهبود اقتصاد ایالات متحده به دلیل فروش مقدار زیادی اوراق بهادار و افزایش  بدهی آمریکا است. در واقع خود ایالات متحده آمریکا امروز یک حباب بزرگ مالی است".
سناتور روس  بحران سالهای  2008-2009 در ایالات متحده را به یاد آورد که "دومین ضربه قوی به هژمونی" این کشور پس از شکست سیاسی در عراق وارد کرد.
پوشکوف می گوید: "و این بحران قطعاً آخرین بحران نخواهد بود."
وزارت خزانه داری ایالات متحده دوم اوت اعلام کرد که به سقف بدهی دولت به 22 تریلیون دلار که کنگره تعیین کرده بود، رسیده است و از نهاد قانونگذاری خواست که دوباره آنرا افزایش دهد. وزارت خزانه داری در این راستا انتشار تعدادی از اوراق بهادار ویژه را متوقف کرد و همچنین شروع به استفاده از چنان ابزارهای خاص قرضه  کرد که هنگام محاسبه حد بدهی به آنها توجه نمی شود.
جانت یلن ، وزیر دارایی آمریکا در ماه ژوئیه در نامه ای به کنگره هشدار داده بود  که اگر سقف بدهی دولتی کشور افزایش نیابد یا محدودیت استقراض تعلیق نشود، کشور با بحران مالی و "آسیب جبران ناپذیری" به اقتصاد روبرو خواهد شد.
جو بایدن، ارباب کاخ سفید 12 آاوت  ابراز اطمینان کرد که کنگره سقف بدهی های دولتی را افزایش می دهد و دولت وی قادر خواهد بود از وقوع بحران مالی جلوگیری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала