گفتگوهای آلمان و اتریش با ایران در باره چه بود؟

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان
عبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
شالنبرگ از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، در تماس تلفنی روز 2 سپتامبر (پنجشنبه) شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیرعبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه ایران، آمادگی اتریش برای ارتقاء همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کرد و بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و ازسرگیری گفت‌وگوهای وین تاکید کرد.
امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر همکاریهای اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام امادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران در خصوص برجام نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود را برای حفظ برجام با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده و اکنون وقت طرف های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند. جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می کند، اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست».
ورود یک میلیون و ۴۴۹ هزار دز واکسن کرونا به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
ورود یک میلیون و ۴۴۹ هزار دز واکسن کرونا به ایران
از سوی دیگر آلمان برای ارسال واکسن بایون تک به ایران ابراز آمادگی کرد. وزیر امور خارجه آلمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران آمادگی کشورش را برای انجام اقدامات لازم به‌منظور ارسال واکسن کرونای «بایون تک» به ایران ابراز داشت.
هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز 2 سپتامبر (پنجشنبه) در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران آمادگی کشورش برای انجام کلیه اقدامات به منظور ارسال واکسن بایون تک به مقصد کشورمان را اعلام کرد. هایکو ماس همچنین با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از  افغانستان، در خصوص تحولات افغانستان با امیر عبداللهیان به تبادل نظر پرداخت.
وزیر امور خارجه ایران دورویی آمریکایی ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده اند، مورد انتقاد قرار داد.
وی د رادامه افزود: «آمریکایی ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، بویژه ایران ندارند. آمریکایی ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی توانند صحبت کنند واین ادبیاتی که گاه و بیگاه بکار میگیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمیکند بلکه خودمساله ساز است.
اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام میشود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به  بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала