پدافند هوایی ارتش ایران: روزانه به ۲۰ تا ۳۰ پرنده ناشناس اخطار می‌دهیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پدافند هوایی ارتش ایران: روزانه به ۲۰ تا ۳۰ پرنده ناشناس اخطار می‌دهیم
پدافند هوایی ارتش ایران: روزانه به ۲۰ تا ۳۰ پرنده ناشناس اخطار می‌دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
جانشین معاونت عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش ایران، اظهار داشت که روزانه حدود ۵۰۰ تا ۴۰۰ پرنده در آسمان این کشور کشف می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایمنا، سرتیپ دوم محمد حسن ابارشی، جانشین معاونت عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملکرد این نیرو اظهار داشت: چهار تعریف کلی برای پدافند نیروی هوایی تعریف شده که عبارتند از کشف، شناسایی، درگیری و انهدام، که عملکرد پدافند هوایی در این چهار حوزه شکل می‌گیرد.
ایران نسخه جدید سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ را رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
ایران نسخه جدید سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ را رونمایی کرد
سرتیپ دوم ابارشی تصریح کرد: نمونه‌ای از اقدامات پدافند نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس این است که در آن دوران هیچ فرودگاهی تعطیل نشد، انتقال نفت از سکوهای نفتی قطع نشد و آسمان کشور امن‌ترین فضای هوایی از طرف ایکائو شناخته شد. در این دوران که ۲ هزار و ۸۰۰ دفعه جزیره خارک دچار حمله شد و با ۴۲ کشور در حال جنگ بودیم، ۸۰۰ فروند هواپیمای دشمن توسط نیروهای پدافند هوایی زده شد.
جانشین معاونت عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش ایران افزود: عملیات پدافند نیروی هوایی در طول در هشت سال دفاع مقدس پهنه جغرافیایی ایران را در بر می‌گرفت و مربوط به همه کشور بود. در حقیقت نسبت به اطلاعاتی که داشتیم را برنامه‌ریزی می‌کردیم و چینش‌ها صورت می‌گرفت. شهید ستاری، ابداع کننده یک نوع تاکتیکی بود که از سیستم هاگ بدون استفاده از رادار سرچ، هدف را درنظر می‌گرفت، هدف سرنگون می‌شد و با سرعت جابه‌جا می‌شد، به همین ترتیب تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن از بین رفتند بدون اینکه ردپایی از ما به جا مانده است.
ابارشی تصریح کرد: مجبور کردن پرواز ریگی به نشستن و اجبار پرواز ایساف به نشستن و عذرخواهی کردن از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای پدافند نیروی هوایی ارتش صورت گرفت. علاوه بر این با پرواز پهپادهای کرار در منطقه خلیج فارس توانستیم اقتدار قدرت را به نمایش بگذاریم و توان بازدارندگی را منصه ظهور برسانیم.
وی بیان داشت: نخستین مأموریت پدافند نیروی هوایی بحث کشف پرنده‌ها است. در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ تا ۴۰۰ پرنده را در آسمان کشور کشف می‌کنیم که از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ پرنده ناشناس هستند و به آنها اخطار می‌دهیم، بنابراین مأموریت اصلی کشف است که توسط رادارها صورت می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала