دیدگاه وزارت خارجه روسیه درباره خطر تروریسم در افغانستان

© AP Photo / Reza Shirmohammadiدیدگاه وزارت خارجه روسیه درباره خطر تروریسم در افغانستان
دیدگاه وزارت خارجه روسیه درباره خطر تروریسم در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
ایگور مورگولوف، معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو منتفی نمی داند که داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) و دیگر جنگجویان عضو سازمان های تروریستی از جمله تحت ظاهر پناهجویان از مرزهای کشورهای مجاور افغانستان عبور کنند.
به گزارش اسپوتنیک، معاون وزارت خارجه روسیه گفت: "خطر  از خاک افغانستان هنوز باقی است. <...> بعید است که در شرایط کنونی داعش سلاح خود را کنار گذاشته و ایده ایجاد خلافت جهانی را رها کند."
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
26 اوت انفجاری در نزدیکی فرودگاه کابل  رخ داد که قربانیان بر اساس گزارش رسانه ها، تقریبا 200 نفر از جمله سربازان ارتش ایالات متحده بودند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. شب 31 اوت پنتاگون از اتمام خروج نیروهای خود از افغانستان و پایان ماموریت 20 ساله در این کشور خبر داد. فرودگاه کابل که تخلیه اتباع خارجی و افغان هایی که با آنها همکاری می کردند، صورت می گرفت، تحت کنترل طالبان قرار گرفت.
دیشب 31 اوت، سربازان ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرده  و به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور پایان دادند. فرودگاه پایتخت تحت کنترل طالبان (در روسیه گروه تروریستی و ممنوعه اعلام شده) در آمد. سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد در این رابطه گفت که ایالات شکست خورده و به اهداف خود در افغانستان نرسیده است.
شبه نظامیان طالبان تقریباً کل خاک افغانستان را تصرف کرده و تنها ولایتی که تحت کنترل آنها نیست پنجشیر است. احمد مسعود ، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در پنجشیر گفت که در صورت ایجاد حکومت فراگیر و احترام به حقوق شهروندی ، مبارزه با طالبان پایان می یابد. در همان زمان ، رایزنی ها در مورد تشکیل دولت جدید در افغانستان به پایان رسیده  و اعضای طالبان سمت های کلیدی را در این دولت به دست خود گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала