خبر خوش سازمان بهداشت جهانی درباره سویه آفریقایی کرونا

© REUTERS / Olivia Acland خبر خوش سازمان بهداشت جهانی درباره سویه آفریقایی کرونا
 خبر خوش سازمان بهداشت جهانی درباره سویه آفریقایی کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد گونه‌ای از ویروس کووید-۱۹ که پیشتر در آفریقا مشاهده شد، تاکنون به مناطق دیگر جهان شیوع نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون موردی از سویه جدید از ویروس کرونا گزارش نشده است، این سویه که برای نخستین بار در ماه مه در آفریقای جنوبی مشاهده شد.

مرگ بیش از 31 هزار نفر در آفريقا بر اثر کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2020
مرگ بیش از 31 هزار نفر در آفريقا بر اثر کرونا

پیش از این در خبرها آمده بود که وع آفریقای جنوبی با عنوان ۵۰۱ Y.V ۲ معرفی می‌شود و جهشی به نام N ۵۰۱ Y را به همراه دارد که به نظر می‌رسد آن را مسری‌تر یا همراه با شیوع بیشتر می‌کند. جهش دیگری به نام E ۴۸۴ K می‌تواند به ویروس کمک کند تا از سیستم ایمنی بدن فرد طفره رود و ممکن است بر عملکرد واکسن ویروس کرونا تأثیر بگذارد.

پیش از این، جان نکنگاسونگ، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آفریقا، از وجود سویه جدید ویروس کرونا به نام  P681H در نیجریه خبر داد.

وی گفت: این سویه با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در انگلیس و آفریقای جنوبی مشاهده شده، متفاوت است. وی خاطرنشان کرد که این نوع جدید ویروس کرونا تا حدی شبیه ویروسی است که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است. نکنگاسونگ گفت که خیلی زود است که در مورد ویژگی های متمایز این سویه صحبت کنیم.

این گونه های جدید ویروس کرونا همچنین می توانند توانایی واکسن های کرونا را برای مبارزه با این ویروس تحت تاثیر قرار دهند اگرچه تصور نمی شود که این موضوع در مورد گونه های مشاهده شده در انگلیس و آفریقای جنوبی صادق باشد. دکتر نکنگاسونگ خاطر نشان کرد که تاثیر بالقوه گونه جدید ویروس کرونا در نیجریه بر روی واکسن ها هنوز مشخص نیست و گفت بررسی این موضوع به زمان نیاز دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала