بایدن به ارتش اجازه می دهد تا انتقام حملات کابل را بگیرد

© REUTERS / Kevin Lamarque     بایدن به ارتش اجازه می دهد تا انتقام حملات کابل را بگیرد
بایدن به ارتش اجازه می دهد تا انتقام حملات کابل را بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: تروریست های داعش مجبور می شوند تا هزینه مرگ سربازان آمریکایی را بپردازند.

به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به ارتش آمریکا در افغانستان اجازه داد، تا از همکاران خود که در کابل کشته شده اند انتقام بگیرد.

سی ان ان: بقایای کودکی در حمله هوایی آمریکا در کابل یافت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
سی ان ان: بقایای کودکی در حمله هوایی آمریکا در کابل یافت شد

پساکی تصریح کرد: رئیس جمهور به فرماندهان صراحتا گفته که آنها نباید در هیچ کاری متوقف شوند و تروریست های داعش را مجبور می کنند تا هزینه مرگ سربازان آمریکایی را بپردازند.

وی افزود: بایدن انتظار دارد که کسانی که در این حملات دخیل بوده اند پیدا و نابود شوند.

در ۲۶ آگوست، یک سری حملات تروریستی در کابل رخ داد. در دو انفجار در دروازه فرودگاه حامد کرزی ۲۰۰ نفر کشته و حدود هزار نفر زخمی شدند. کشته شدگان شامل غیرنظامیان افغان، ۱۳ سرباز آمریکایی و جنگجویان طالبان است. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

بعداً معلوم شد که پس از یک بمب گذاری انتحاری در نزدیکی دروازه های فرودگاه کابل، ارتش ایالات متحده به روی شهروندان عادی آتش گشود.

یکی از بازماندگان گفت که آمریکایی ها فکر می کردند تروریست های بیشتری وجود دارند، بنابراین شروع به تیراندازی به سمت جمعیت وحشت زده کردند.

همچنین اطلاعاتی به دست آمد که اکثر قربانیان دقیقاً به دلیل حمله ارتش آمریکا جان خود را از دست دادند و نه به دلیل انفجار. شاهدان عینی ادعا می کنند که سربازان آمریکایی برای کشتن - در سر و سینه شلیک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала