کشف قطعات کلاه لاستیکی آمپول در یکی از محموله های واکسن مدرنا

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLواکسن مدرنا
واکسن مدرنا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
مواد خارجی در یکی از محموله های ارسالی به اوکیناوای ژاپن کشف شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، مواد خارجی که در یکی از محموله های ارسالی واکسن مدرنا به اوکیناوای ژاپن کشف شد، قطعات کلاه لاستیکی آمپول های حاوی واکسن بودند.

در این بیانیه آمده است: «پس از بازرسی و بررسی های ضروری در نمونه های این واکسن، هیچگونه ناخالصی کشف نشده است که بتواند بر کیفیت واکسن تأثیر بگذارد. اما ماده خارجی سیاه رنگ در 5 آمپول و سرنگ یافت شد که قطعاتی از سر لاستیکی است که آمپولها را می پوشاند».

 

در وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن گفته شد که نمی توان این محموله را معیوب دانست و می توان روند واکسیناسیون در اوکیناوا را ادامه داد.

گفتنی است که وزارت بهداشت ژاپن روز 28 ماه اوت (شنبه)، اعلام کرده بود که طی ماه جاری میلادی، ۲ نفر در این کشور پس از دریافت دز دوم واکسن «مدرنا» که اخیرا تزریق آن در این کشور به دلیل وجود مواد آلوده متوقف شده، جان خود را از دست داده ‎اند.

به تازگی مقام‎های ژاپن اعلام کردند که تزریق ۱.۶۳ میلیون دُز واکسن کرونا مدرنا را پس از آن که یک هفته از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی در برخی از ویال‌های این واکسن می‌گذرد، متوقف کرده است.

شرکت مدرنا در گزارشی به تایید این موضوع پرداخته که مواردی از وجود «ذرات خارجی» در ویال‌های واکسن کووید-۱۹ مشاهده شده است. این شرکت در حال بررسی بیشتر گزارش‌هاست و همچنان متعهد شده تا با شریک خود شرکت «تاکدا» که مسئولیت توزیع واکسن در ژاپن را بر عهده دارد، به همکاری ادامه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала