پنجشیر آماده برای مقابله با داعش

© Photo / IRNAپنجشیر آماده برای مقابله با داعش
پنجشیر آماده برای مقابله با داعش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
نیروهای مقاومت در پنجشیر افغانستان آماده همکاری برای مبارزه با تروریسم با دیگر کشورهای منطقه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مقاومت در دره پنجشیر می‌ گویند که بعد از توافق با طالبان در حل چالش‌ های موجود، در مورد آینده افغانستان صحبت خواهند کرد.

حمله موشکی به فرودگاه بین المللی کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
حمله موشکی به فرودگاه بین المللی کابل

فهیم دشتی سخنگوی مقاومت اظهار کرد: مذاکرات مربوطه با طالبان ادامه دارد و "به خوبی پیش می‌ رود".

وی در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی در همکاری، از جمله با روسیه گفت: ما آماده همکاری با همه کشورهای منطقه در قالب دو یا چند جانبه هستیم، این بستگی به آنها دارد.

به گفته دشتی، در مرحله کنونی، نیروهای مقاومت در مورد مبارزه با تروریست‌ ها با آمریکا، کشورهای اروپایی و منطقه مذاکره نمی‌ کنند و انتظار دارند که آنها ابتدا طالبان را برای حل تناقضات موجود تحت تأثیر قرار دهند.

دشتی گفت: اگر این اتفاق نیفتد و طالبان با چشم انداز خود برای آینده افغانستان دولت خود را ایجاد کنند، ما این دولت را به رسمیت نشناخته و خواهان اعمال تحریم علیه طالبان خواهیم بود.

این عضو مقاومت در پاسخ به این سوال که نیروهای مقاومت چه پیشنهادی به طالبان در زمینه مبارزه با تروریسم دارند، گفت: "ما هنوز با طالبان در مورد عملیات علیه داعش موافقت نکرده‌ایم. در مورد تشکیل دولت از جمله مشکلات حضور تروریست‌ های دیگر صحبت می‌ کنیم.

همچنین حنیف رضایی نماینده سابق عملیات ۲۰۹ "شاهین" در جریان مصاحبه‌ ای گفت: من اکنون نمی‌توانم از منبع خاصی نام ببرم، اما مطمئن هستم که فعلاً جبهه شمالی از نظر تسلیحات و تجهیزات مدرن پشتیبانی زیادی دریافت می‌کند و کمک‌ها از منابع مختلف همچنان ادامه خواهد داشت.

رضایی همچنین اتهام تسلیم شدن کشور را که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا علیه ارتش افغانستان مطرح کرده بود، رد و تاکید کرد که شکست اردو و سقوط کابل در قدم اول به دلیل ضعف و فساد رهبری افغانستان صورت گرفت.

به گفته رضایی، نقطه عطف سفر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به مزار شریف بود، جایی که وی با رهبری محلی ملاقات کرد و تقریباً ۱۸۰ هزار دلار قول حمایتی داد. این وعده ناچیز غنی عزم و اراده کسانی را که برای دفاع از منطقه و کشور آماده بودند، تضعیف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала