همکاری بنیاد گیتس با دولت چین برای ارتقاء سطح جهانی پزشکی پکن

© AP Photo / Samuel Habtabهمکاری بنیاد گیتس با دولت چین برای ارتقاء سطح جهانی پزشکی پکن
همکاری بنیاد گیتس با دولت چین برای ارتقاء سطح جهانی پزشکی پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
در ژانویه ۲۰۲۰، بنیاد بیل و ملیندا گیتس اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار برای مهار شیوع ویروس کرونا در چین و آفریقا اهدا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایمیل های جدید نشان می دهد بنیاد بیل و ملیندا گیتس با پکن همکاری نزدیکی داشته است تا فروش داروهای تولید شده در چین را در خارج از چین فعال کند.

کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران در 24 ساعت گذشته

این اسناد که اخیراً از موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی مستقر در ایالات متحده تحت نظر دکتر آنتونی فائوچی منتشر شده است، توسط گروه فعالان آمریکایی Judicial Watch از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات به دست آمده است.

این ایمیل ها حاوی گزارشی از ۵ سپتامبر ۲۰۱۷ توسط پینگ چن موسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیر در چین است که به همکاران خود گفت که در جلسه بنیاد گیتس شرکت کرده است که "در ابتدا برنامه ریزی شده بود در مورد تلاش های جهانی برای از بین بردن مالاریا صحبت کند".

به گفته پینگ، شرکت کنندگان "به صحبت در مورد سیاست های کلی چین و استراتژی های فعلی بنیاد در چین - تقویت ظرفیت برای کمک به چین برای بالا بردن استانداردهای ملی و استفاده از منابع چین برای کمک به دیگران"، می پردازند.

وی از بنیاد گیتس برای تأمین بودجه برای اداره ملی محصولات پزشکی چین، که قبلاً به عنوان اداره غذا و داروی چین شناخته می شد نیز یاد کرد تا آمریکاییان چینی باتجربه ای را که در اداره غذا و داروی ایالات متحده کار کرده بودند، برای کار در آژانس چینی تعیین کند.

پینگ همچنین مدعی شد که بنیاد گیتس "با دولت چین همکاری می کند" تا وضعیت پزشکی پکن را در کشورهایی از جمله در آفریقا ارتقا دهد. به طور خاص، این به شرکت های چینی کمک می کند تا شرایط لازم برای داروهای مورد نیاز خود را بدست آورند تا داروهای تولید شده توسط شرکت چینی در خارج از چین فروخته شوند، به چینی ها کمک می کند تا با کشورهای خاصی در آفریقا همکاری دوجانبه برقرار کنند و چینی ها را در چگونگی بسیج منابع آموزش می دهد.

سخنگوی موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی گفت: با قرار دادن نمایندگان چین در مشاوره های مهم بین المللی به عنوان تعهد سطح بالای چین، صدای حکمرانی چین افزایش می یابد.

در چند سال گذشته چین قدرت خود را در آفریقا گسترش داده است، بنیاد فکری هریتیج مستقر در آمریکا سال گذشته در گزارشی مدعی شد: پکن با ساختن یا بازسازی حداقل ۱۸۶ ساختمان های دولتی آفریقایی به احتمال زیاد از آفریقا دسترسی نظارتی بهتری نسبت به هر نقطه دیگری دارد.

این ایمیل ها پس از آن منتشر می شود که سفارت چین در واشنگتن، گزارش اطلاعاتی جدید آمریکا را در مورد منشأ همه گیری کووید-۱۹ منتشر کرد و مدعی شد که این سند از اعتبار علمی برخوردار نیست و به اشتباه نشان می دهد که پکن مانع تحقیقات جهانی ریشه های شیوع مرگبار در این در این زمینه می شود.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا ادعا کردند که کووید-۱۹ به عنوان یک سلاح بیولوژیکی توسعه نیافته است و این نشان می دهد که مقامات چینی پیش از شیوع اولیه هیچ گونه پیش آگاهی از این ویروس نداشتند. با این حال، دفتر مدیر اطلاعات ملی همچنان خاطرنشان کرد که هم قرار گرفتن در معرض طبیعی و هم یک حادثه مرتبط با آزمایشگاه "دلایل موجهی" در پشت این همه گیری هستند.

پکن بارها ادعاهای واشنگتن مبنی بر منشا کووید-۱۹ در آزمایشگاه ووهان را رد کرده و به کاخ سفید هشدار داده است که این موضوع را سیاسی نکند. چین همچنین اغلب به نظریه هایی مبنی بر نشت ویروس کرونا از پایگاه فورت دیتریک ارتش آمریکا در مریلند در سال ۲۰۱۹ اشاره می کند و تاکید می کند که واشنگتن باید از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای تحقیق در مورد فورت دیتریک دعوت کند.

اواخر مارس گزارش WHO منتشر شد، که استدلال می کرد "بسیار بعید است" که ویروس کرونا از آزمایشگاه زیست شناسی ووهان خارج شده باشد.

چین اخیراً درخواست سازمان جهانی بهداشت را مبنی بر "همکاری با یکدیگر" در مورد دومین تحقیق سازمان ملل در زمینه منشاء ویروس کرونا رد کرد و تأکید کرد که اولین کاوش کافی بوده و پکن تلاش های علمی را بر تلاش های سیاسی ترجیح می دهد تا دریابد چگونه "بدترین بیماری همه گیر قرن" آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала