اعتراض وزارت امور خارجه چین به آمریکا به خاطر گزارش منشا ویروس کووید 19

© AFP 2023 / Str اعتراض وزارت امور خارجه چین به آمریکا به خاطر گزارش منشا ویروس کووید 19
 اعتراض وزارت امور خارجه چین به آمریکا به خاطر گزارش منشا ویروس کووید 19   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
وزارت خارجه چین به وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل گزارش بیماری کووید -19 اعتراض و شکایت خود را اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: چین به شدت به ایالات متحده آمریکا به دلیل انتشار گزارش منشاء بیماری کووید -19 از سوی این کشور اعتراض می کند.

مناقشه چین و آمریکا؛ کرونا از کجا آمده؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
گزارش و تحلیل
مناقشه چین و آمریکا؛ کرونا از کجا آمده؟

وانگ یی به نقل از وب سایت رسمی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: "چین به شدت نسبت به انتشار اخیر گزارش به اصطلاح تحقیقات منشا پیدایش کرونا که توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا تهیه شده است، اعتراض می کند."

رئیس دپارتمان سیاست خارجی چین از واشنگتن خواست سیاست زدایی درباره منشاء کووید -19 را متوقف کند. وی تأکید کرد که سیاسی شدن این مشکل "توشه ای است که در میراث دولت گذشته آمریکا باقی مانده است و هرچه زودتر ایالات متحده باید آن را رها کند  تا هرچه زودتر از بن بست خارج شود".

گفتنی است، در ماه مه سال جاری، کاخ سفید نسخه ای را منتشر کرد که بر اساس آن زمان و مکان شیوع ویروس کرونا به دلیل تصادف در آزمایشگاه علمی را منتفی  اعلام نکرد. این مقاله به نقل از سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می گوید که جامعه اطلاعاتی آمریکا "حول دو سناریوی احتمالی جمع بندی شده است، اما در این مورد به نتیجه نهایی نرسیده است."

بایدن از سازمان اطلاعاتی آمریکا خواست تا "تلاش مضاعف برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که به ما کمک می کند تا به نتیجه نهایی نزدیک تر شویم" را در مورد این موضوع جمع بندی کند و گزارش نتایج در عرض 90 روز منتشر شود.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه از ایالات متحده خواست سیاست تحقیق خود را در مورد منشاء کووید -19 متوقف کند و یادآور شد که ایالات متحده آمریکا در تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا پیشتاز بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала