رئیسی: کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری صورت گیرد

CC BY 4.0 / IRNA / رئیسی: کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری صورت گیرد
رئیسی: کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری صورت گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
رئیس‌ جمهور منتخب ایران اظهار داشت: محورهای اقتصادی بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب باید به‌ طور دقیق و مستمر پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه با حضور اعضای جدید و به‌ ریاست سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران، برگزار شد.

رئیسی: با سوءاستفاده کنندگان از موضوع واکسن، قاطعانه برخورد شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
رئیسی: با سواستفاده کنندگان از موضوع واکسن، قاطعانه برخورد شود

رئیسی تأکید کرد: محورهای اقتصادی این فرمایشات باید از طریق دبیرخانه ستاد و هر یک از اعضای تیم اقتصادی دولت، به‌ طور دقیق و مستمر پیگیری و اجرایی شود.

وی با اشاره به ۱۰ محور مهم اقتصادی مطرح‌ شده رهبر ایران تصریح کرد: پیوند نزدن مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته‌‌ای و نتایج آن باید همواره مورد توجه همه اعضای دولت به‌ ویژه ستاد هماهنگی اقتصادی قرار بگیرد و باید محور اصلی در تصمیم‌ گیری‌ ها ظرفیت‌ های داخلی و تکیه بر نیروهای فعال و جوان و آماده به کار باشد.

رئیس‌ جمهور ایران گفت: همه تصمیمات دولت باید پیوست عدالت‌ ورزی داشته باشد و بر این مبنا پیگیری و با اقتدار اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرورت شناخت زوایای پیدا و پنهان یارانه‌ ها و اهمیت اشراف دولت بر این موضوع، اظهار داشت: برای توزیع عادلانه و بهره‌ مندی عموم مردم به‌ ویژه دهک‌ های پایین جامعه از یارانه، برنامه‌‌ ریزی‌ ها و سازماندهی لازم صورت بگیرد.

رئیسی در این نشست همچنین بهبود فضای کسب‌ و کار و اصلاح و تقویت نظام بانکی را از وظایف و دستورکار ستاد هماهنگی اقتصادی برشمرد و با اشاره به لزوم اجرای دقیق سیاست‌ های اصل ۴۴ قانون اساسی و برطرف کردن اشکالات و موانع خصوصی‌ سازی گفت: این ستاد بررسی‌ های لازم را در این زمینه انجام داده است و راهکارهای دقیق و در عین حال سریع اجرای آن را ارائه کند.

رئیس‌ جمهور ایران همچنین به تیم اقتصادی دولت مأموریت داد با استفاده از تجربه‌ ها و دیدگاه‌ های نخبگان هرچه سریعتر بودجه دولت و راهکارهای تقویت ارزش پولی را بررسی و ارائه کند.

انسجام در تصمیم‌ گیری و عملکرد تیم اقتصادی دولت، فعال کردن سامانه‌ های مورد نیاز برای برقراری نظام ارتباطی مستمر و شفاف بین بخش‌ های اقتصادی و روان‌ سازی امور در این زمینه از جمله دیگر محورهای  مورد تأکید رئیس‌ جمهور در این نشست بود.

در این جلسه همچنین تیم اقتصادی دولت مکلف شد در خصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان‌ یافته انجام دهد به‌ نحوی که مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس کنند و اطمینان یابند که دولت در این زمینه اهتمام لازم را به‌ کار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала