ارزیابی روسیه از ضرورت برقراری روابط با مقامات افغانستان

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی روسیه از ضرورت برقراری روابط با مقامات افغانستان
ارزیابی روسیه از ضرورت برقراری روابط با مقامات افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان: مسکو با نمایندگان گروه طالبان هشت سال می شود در تماس است و به همین دلیل با تغییرات اوضاع در افغانستان "به نسبت راحت" روبرو شد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان: مسکو باید روابط خود را با مقامات افغانستان ایجاد کند.

وی این مطلب را در پخش کانال یوتیوب "Soloviev Live" بیان کرد.

وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
روسیه و ایران از شکلگیری دولت جامع در افغانستان پشتیبانی خواهند کرد

کابلوف گفت که روسیه هشت سال است که با نمایندگان طالبان (طالبان یک جنبش تروریستی است که در فدراسیون روسیه ممنوع شده است) در تماس است، بنابراین با تغییرات "نسبتاً راحت" کنار آمد. وی این واقعیت را که جنبش طالبان به قدرت رسیده است "واقعیت های زندگی" نامید.

وی گفت: ما باید روابط خود را با دولت جدید افغانستان را ایجاد کنیم. صادقانه بگویم، ما این کار را در هشت سال گذشته انجام داده ایم و بنابراین ما نسبت به این تغییرات در افغانستان به نسبت راحت روبرو شدیم.

به گفته کابلوف، طالبان سیگنال های دلگرم کننده ای برای تشکیل یک دولت فراگیر ارسال می کنند. کابلوف خاطرنشان کرد که اگر تشکیل شود، با حمایت جامعه بین المللی فرصتی برای برقراری نظم در افغانستان وجود دارد.

روز گذشته طالبان اعلام کرد که تا کنون روسای کلانتری‌ها و فرمانداران در 33 شهر را منصوب کرده است و طی یک هفته ترکیب کامل دولت را اعلام خواهد کرد.

همچنین اعلام شد که ذبیح الله مجاهد رهبر گروه طالبان در خصوص نمایندگی زنان در کابینه جدید دولت افغانستان  تصمیمگیری خواهد کرد. منبعی در گروه طالبان (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) روز 21 ماه اوت اطلاع داد که ملا عبدل غانی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان قصد دارد طی 2 هفته آینده در باره ساختار دولت آینده افغانستان تصمیمگیری بکند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала