واکنش کاخ سفید به درخواست ها برای استعفای بایدن

© REUTERS / Kevin Lamarque     واکنش کاخ سفید به درخواست ها برای استعفای بایدن
واکنش کاخ سفید به درخواست ها برای استعفای بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
کاخ سفید به درخواست‌ برخی سیاستمداران و جمهوری خواهان آمریکا در خصوص برکناری رئیس جمهوری این کشور درپی انفجارهای فرودگاه کابل، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال وقوع انفجار در فرودگاه کابل و کشته و مجروح شدن چندین نظامی آمریکایی شماری از سیاستمداران و به ویژه جمهوری خواهان این کشور خواستار برکناری جو بایدن، رئیس جمهوری کشورشان شدند.

پیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
پیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این درخواست‌ها گفت: اکنون زمان مناسبی برای بازی‌های سیاسی نیست.

وی افزود: ما از هر آمریکایی، چه یک مقام منتخب باشد و یا خیر، توقع داریم که در کنار ما ایستاده و از ما برای تعقیب این تروریست‌ها و مقابله با آنها در هر نقطه از دنیا حمایت کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که شماری از سیاستمداران آمریکایی، عمدتا جمهوری خواه، از جمله مقامات سابق و اعضای کنگره پس از وقوع انفجارهای فرودگاه کابل از بایدن خواستند که استعفا دهد.

رونی جکسون، نماینده جمهوری خواه درباره کنفرانس مطبوعاتی جو بایدن درباره این حمله در توییتر نوشت: این شرم آور بود. به وضوح مشکلی در سلامت روانی بایدن وجود دارد. او نباید حتی برای یک ثانیه دیگر رئیس جمهور باقی بماند، ما شایسته بهتر از این هستیم.

همچنین نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت: آیا باید بایدن پس از برخورد با مسئله افغانستان برکنار شود و یا از سمتش استعفا دهد؟ پاسخ مثبت است اما باید دقت کرد که این اتفاق ما را به کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا می‌سپارد؛ اتفاقی که به مراتب بدتر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала