تماس جوزف بورل با امیر عبداللهیان و تاکید بر گسترش همکاری ها

© AP Photo / Virginia Mayoتماس جوزف بورل با امیر عبداللهیان و تاکید بر گسترش همکاری ها
تماس جوزف بورل با امیر عبداللهیان و تاکید بر گسترش همکاری ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی امروز جمعه در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بر گسترش همکاری ها میان این سازمان و ایران تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره ‌کل اطلاع ‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، جوزف بورل ضمن تبریک انتخاب عبداللهیان بسمت وزیر امور خارجه بر آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش همکاریها با ایران را اعلام و اعزام نماینده عالی اتحادیه اروپا برای مراسم‌ تحلیف ریاست جمهوری ایران را نشان دهنده عزم اتحادیه در این زمینه دانست.

وداع ظریف پس از 8 سال + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
وداع ظریف پس از 8 سال + عکس

در این تماس، بورل با اشاره به نقش اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفتگوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه اروپایی برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد.
جوزف بورل همچنین تحولات افغانستان را چالش جدید برای منطقه و جهان دانست و بر نیاز به همکاری های جدی در زمینه مهاجران افغان تاکید کرد.
حسین امیر عبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی تعهد تهران به گفتگو و تعامل سازنده در چارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تاکید قرار داد و از مذاکرات به عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه تاکید کرد: "برای ایران مذاکره ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است. در هر مذاکره ای باید اقدام واقعی طرف های مقابل برجامی به تعهداتشان محرز شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала