پیام امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه جدید ایران

© Sputnikحسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
امیر عبداللهیان روز چهارشنبه با ۲۷۰ رای موافق به عنوان وزیر امور خارجه ایران برگزیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اینستاگرام خود متنی را در این زمینه منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام قولا من رب الرحیم

در پی اعتماد رییس جمهور محترم آیت الله دکتر رییسی ، امروز با حسن اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خطیر نمایندگی ملت بزرگ ایران را در عرصه بین‌المللی عهده‌دار شدم.

از درگاه حضرت حق مسالت دارم که خدمتگزاری شایسته‌ برای مردم این سرزمین بزرگ، باستانی ، ادیانی و تمدن‌ساز باشم.

به ملت قدرشناس و رشید ایران تعهد می‌دهم که تمام توان خود و همکارانم را در داخل و خارج از کشور برای پیشبرد حداکثری منافع ملی و امنیت ملی کشور معطوف داشته و در دفاع از عزت ، اقتدار و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران ، پیگیری اهداف بلند امام راحل عطیم الشان ، مقام معظم رهبری و شهدای معزز لحظه‌ای درنگ نکنم.

با برنامه ای عملیاتی ، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند،  مبتنی بر احترام متقابل ، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا ، توسعه روابط متوازن با همه بخش های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل پیگیری خواهد شد. 

تمامی ظرفیت دستگاه دیپلماسی را بکار خواهم‌گرفت تا با کمک همکاران کوشا، انقلابی، متخصص و متعهدم در وزارت امور خارجه ، سفارتخانه ها ، نمایندگی ها ، سرکنسولگری ها و دفاتر استانی ، بر رفع مشکلات مردم و ارتقاء فزاینده نام ایران و ایرانی در جهان همت گماریم.

در پایان، ضمن تقدیر از تلاشهای برادرم جناب آقای دکتر ظریف و آرزوی بهترین‌ها برای ایشان، دعای خیر ملت شریف ایران را برای خود و همکارانم مسئلت دارم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала