وزیر خارجه اوکراین از ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در کابل خبر داد

© REUTERS / Valentyn Ogirenkoوزیر خارجه اوکراین از ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در کابل خبر داد
وزیر خارجه اوکراین از ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در کابل خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: هواپیمای اوکراینی که برای تخلیه شهروندان اوکراینی وارد کابل شده بود، توسط افراد ناشناس توقیف و ربوده شد.

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین، روز سه شنبه اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی که برای تخلیه شهروندان اوکراینی وارد کابل شده بود، توسط افراد ناشناس توقیف و به ایران ربوده شده است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
تا کنون چهل و دو هزار نفر از افغانستان خارج شده اند

وی افزود: روز یکشنبه، هواپیمای ما توسط افراد دیگری توقیف شد. روز سه شنبه، هواپیمای ما واقعاً دزدیده شد، به جای خارج‌کردن اوکراینی ها با گروهی ناشناس از مسافران به ایران پرواز کرد. سه تلاش بعدی ما برای تخلیه شهروندان نیز موفقیت آمیز نبود، زیرا مسافران ما نمی توانستند به فرودگاه برسند.

به گفته وی، افراد ناشناس مسلح بوده اند. با این حال، معاون وزیر در مورد سرنوشت بیشتر هواپیمای ربوده شده و اینکه آیا کی یف بازپس گیری آن را درخواست می کند یا اینکه هیئت اعزامی شده از کابل روز یکشنبه تحویل داده شد، چیزی نگفت.

روز یکشنبه، یک هواپیمای ترابری نظامی حامل ۸۳ نفر، از جمله ۳۱ شهروند اوکراینی، از افغانستان وارد فرودگاه بین المللی کی یف بوریسپول شد.

به گفته دفتر ریاست جمهوری اوکراین، ۱۲ سرباز اوکراینی به سرزمین خود بازگشتند و روزنامه نگاران خارجی و چهره های عمومی بیرون آورده شدند و از آنها درخواست کمک کردند.

به گفته دفتر ریاست جمهوری این کشور، حدود ۱۰۰ اوکراینی هنوز در انتظار تخلیه در افغانستان هستند.

به گفته آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، عملیات بازگشت آنها در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت.

پیش از این، اوکراین ۷۹ شهروند شش کشور را از افغانستان - اوکراین، افغانستان، بلاروس، هلند، کرواسی و تاجیکستان - از افغانستان خارج کرده است.

شبه نظامیان جنبش طالبان، در ۱۵ آگوست بدون جنگ وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت کنترل کامل را بر پایتخت افغانستان به دست آوردند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت، که برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می کند.

امرالله صالح معاون رئیس جمهور گفت که در غیاب رئیس دولت، وی طبق قانون اساسی سرپرست کشور می شود و خواستار مقاومت مسلحانه در برابر طالبان شد.

کشورهای غربی شهروندان و کارکنان سفارت های خود را تخلیه می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала