واکنش روسیه به اقدام تهران در غنی سازی برخلاف برجام

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به اقدام تهران در غنی سازی برخلاف برجام
واکنش روسیه به اقدام تهران در غنی سازی برخلاف برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه درباره اقدامات تهران برای غنی سازی اورانیوم بر خلاف برجام اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اقدامات ایران برای تولید فلز اورانیوم و افزایش ظرفیت غنی سازی اورانیوم مغایر با برنامه جامع اقدام مشترک پیرامون برنامه هسته ای ایران است، اما روسیه می داند که آنها به دلیل عدم پیشرفت در بازگرداندن توافق هستند.

ابراز نگرانی تروئیکای اروپا  از غنی سازی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
ابراز نگرانی تروئیکای اروپا از غنی سازی ایران

زاخارووا گفت: " اقدامات ایران یک انحراف دیگر از توافق های مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران (برجام) است. در حالی که تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و کشورهای ثالثی که با آن همکاری می کنند همچنان به قوت خود باقی هستند." سخنان وی در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده است.

وی افزود: "با این حال، ما نگران هستیم که این امر ما را از هدف مورد نظر بیشتر دور می کند و کار ایجاد شرایط برای اجرای پایدار توافق های جامع همچنان پیچیده است."

پیش از این، دولت های آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کرده بودند که از داده های آژانس بین المللی انرژی اتمی نگران هستند که نشان می دهد ایران فلز اورانیوم غنی شده تا 20 درصد تولید کرده و ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده را تا 60 درصد افزایش داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала