واکنش وزارت خارجه روسیه در خصوص اعزام نیرو به افغانستان

© Photo / Administration of President of Republic Tatarstanاظهارات وزارت خارجه روسیه در خصوص ضرورت اعزام نیرو به افغانستان
اظهارات وزارت خارجه روسیه در خصوص ضرورت اعزام نیرو به افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که موضوع اعزام یک گروه نظامی به افغانستان برای روسیه بی اهمیت است.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ سیرمولوتوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: موضوع اعزام یک گروه نظامی به افغانستان برای روسیه مطرح نیست، طالبان نیازی به حمایت نظامی هیچکس ندارند.

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه افزود: این موضع به طور کلی مطرح نیست. چنین اقدامی با منافع ما مطابقت ندارد. علاوه بر این، مقامات جدید افغانستان شروع به برقراری نظم در کشور کرده اند و نیازی به حمایت نظامی هیچکس ندارند.

شایان ذکر است که با پیشروی طالبان (ممنوعه در روسیه) در شهرهای بزرگ افغانستان، وضعیت در این کشور را در هفته های روبه وخامت کشید. رسانه ها در پانزدهم اگوست گزارش دادند که شورشیان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست گرفتند. در همان روز، شبه نظامیان اعلام کردند که وارد شهر کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرد که برای جلوگیری از کشتار کشور را ترک کرده است. دوشنبه شب گذشته، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала