به گزارش اسپوتنیک، در حالی وضعیت اقتصادی در ایران در شرایط بسیار ناخوشایندی بسر میبرد و بخشی از مردم با گرانی قیمت گوشت دست و پنجه نرم میکنند و حتی برخی به علت عدم توانایی مالی آن را از سبد کالاهای غذایی خود حذف کردهاند اما خبرهایی مبنی بر ارائه غذاهای گران قیمت با استفاده از روکش طلا در شبکههای اجتماعی منتشر میشود که هر روزه نیز بر مشتریان این سبک غذاها افزوده میشود.
View this post on Instagram
مواردی چون بستنی، کیک و شکلات با روکش طلا، پیتزا، استیک و کباب با روکش طلا، خرما با روکش طلا و غذاهای گران قیمت با روکشی از طلا، مدتهاست در بازار رواج پیدا کرده است که پیشتر نیز این موضوع در فضای مجازی جنجال برانگیز شده بود. برخی معتقدند این شوی تبلیغاتی رستورانها برای جذب مشتری و درآمدزایی از ثروتمندان است و برخی معتقدند مشتریان این سبک از غذاها نیز افرادی هستند که قصد دارند زندگی و لاکچری بازی خود را به نمایش بگذارند و طرفدار آن هستند.
View this post on Instagram
کاربران با نظرات مختلف در اینباره نظر میکنند. برخی با بیان دارندگی و برازندگی، عنوان میکنند اینکه هر شخصی که تمایل به مصرف چنین کالایی دارد اقدام به خرید آن میکند و اجباری برای دیگران نیست که از این سبک غذاها انتقاد میشود. برخی اما این اتفاق را نوعی اختلاف طبقاتی و دو دستگی در جامعه میدانند و بر این باورند باید این شکافهای طبقاتی در جامعه ایران که روز به روز نیز بیشتر میشود برداشته شود.
View this post on Instagram
کاربرانی نیز عنوان میکنند ورقهای طلای خوراکی که در بازار عرضه میشوند عیار چندانی ندارند که دارای خاصیت باشند مگر اینکه اصل باشند و گاهی نیز در تبلیغات دیده میشود این روکشها با عنوان طلای ۱۸ عیار معرفی میشود که در واقع ورقهایی که از جنس نقره و طلا هستند و در مواردی هم تنها از رنگ آنها استفاده میشود.
View this post on Instagram