ابراز امیدواری طالبان به اعلام دولت جدید افغانستان در آینده نزدیک

اشتراک
ذبیح الله مجاهد سخنگوی "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) امروز یکشنبه اعلام کرد، که مذاکرات هم اکنون در جریان است و احتمالا دولت جدید به زودی اعلام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد از هیات طالبان گفت: "گفتگوها جریان دارد و می توان امیدوار بود که دولت جدید به زودی اعلام می شود."

ترامپ: جو بایدن در مقابل طالبان زانو زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
ترامپ: جو بایدن در مقابل طالبان زانو زد

پیشتر یک منبع آگاه در جنبش "طالبان" به اسپوتنیک گفته بود ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی "طالبان" قصد دارد طی دو هفته آینده در خصوص ساختار دولت آینده افغانستان تصمیم گیری کند.
طی هفته های اخیر با پیشروی "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت این کشور به شدت وخیم شد. 15 آگوست اعلام شد که "طالبان"وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفته و شهر را تحت کنترل خود درآورده است. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. وی اعلام کرد که "برای جلوگیری از کشتار" اقدام به این کار نموده است. بامداد 16 آگوست محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала