وزیر خارجه روسیه در مورد پذیرش پناهجویان از افغانستان اظهارنظر کرد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه روسیه در مورد پذیرش پناهجویان از افغانستان اظهارنظر کرد
وزیر خارجه روسیه در مورد پذیرش پناهجویان از افغانستان اظهارنظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه در مورد پذیرش پناهجویان از افغانستان اظهارنظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در مورد آمادگی روسیه برای پذیرش پناهجویان از افغانستان گفت: ما منحصراً به تعهدات بین المللی خود طبق حقوق بشر بین الملل پیروی می کنیم.

Американская актриса Анджелина Джоли во время посещения лагеря в Пакистане  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
آنجلینا جولی برای صحبت درباره سرنوشت افغان ها به اینستاگرام پیوست

وزیر امور خارجه روسیه  پیش از این گفته بود  که در حال حاضر گزارش هایی درباره وضعیت دره پنجشیر در شمال شرق افغانستان دریافت می شود. لاوروف در این رابطه توضیح داد که شبه نظامیان عضو جنبش تروریستی طالبان (ممنوع در روسیه) به کنترل کامل بر این کشور دست نیافته اند. وزیر امور خارجه روسیه گفت: بنابراین ممکن است روسیه می تواند موضع پیگیرانه خود را حفظ کند که در چهارچوب آن " بر ضرورت رو آوردن  فوری به گفتگوی سراسری ملی" با مشارکت همه طرف ها تاکید می کند.

به نوشته روزنامه کومرسانت، چاپ مسکو، تعدادی از  شهروندان افغان که برای تحصیل یا کسب درآمد به روسیه آمده بودند از بازگشت به وطن خودداری کرده اند. این افغانها علاوه بر تمایل به ماندن در روسیه  گفتند که می خواهند بستگان خود را به ویژه زنان که به نظر آنها زندگی تحت حکومت طالبان برایشان سخت تر است ، به اینجا بیاورند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار  داشته  6000 نفر از افراد خواهان خروج از افغانستان هنوز در فرودگاه کابل باقی مانده اند. در بین پناهجویانی که توسط هواپیماهای آمریکایی از افغانستان خارج می شوند، گروه های مختلفی از افراد وجود دارد: برخی از آنها شهروندان ایالات متحده ، برخی افغان و برخی دیگر شهروندان کشورهای ثالث هستند.

 15 اوت طالبان پس از تصرف  تقریباً همه ولایات افغانستان وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی، رئیس جمهور اعلام کرد که "برای جلوگیری از کشتار و خونریزی" کشور را ترک کرده است. در شب 16 اوت ، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала