اعمال قرنطینه شدید در نیوزیلند با مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا دلتا +عکس

© AP Photo / Charles Platiau/Pool Photoاعمال قرنطینه شدید در نیوزیلند با مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا دلتا +عکس
اعمال قرنطینه شدید در نیوزیلند با مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا دلتا +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
در کشور نیوزیلند به علت مشاهده ابتلای یک نفر به کرونا دلتا، تعطیلی سراسری اعمال شد.

به گزارش اسپوتنیک، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در روز سه شنبه پس از اینکه گزارش اولین مورد از ویروس کرونای نوع دلتا را دریافت کرد، از روز چهارشنبه حداقل سه روز قرنطینه سطح چهار که جدی‌ترین سطح قرنطینه است را برای این کشور اعمال نمود. گفتنی است این مورد ابتلا به نوع دلتا در اوکلند گزارش شده است و این شهر و همچنین کوروماندل، شهری ساحلی که فرد مبتلا، زمانی را در آن سپری کرده بود نیز برای یک هفته در قرنطینه قرار می‌گیرد.


آردرن در یک کنفرانس خبری عنوان کرد: «تنها راه سریع خارج شدن از این بحران، اقدام شدید تحت قرنطینه سطح چهار است که مردم بایستی در خانه بمانند و تنها برای خدمات ضروری از خانه خارج شوند. ضمن اینکه هنگام خروج از خانه در تمامی اوقات بایستی ماسک‌های بهداشتی استفاده شود.»
او افزود:« شکست دادن دلتا به معنای بردن ما در این بازی است. تجربه کشورهای دیگر نشان داده ویروس کرونا نوع دلتا حتی با رد شدن یک فرد می‌تواند منتقل شود.»


استراتژی "اقدام شدید، اقدام زود" که توسط نخست‌وزیر این کشور، در پیش گرفته شده است، تاکنون باعث کنترل کووید-۱۹ شده است. اما اینبار این اعلام ناگهانی، مردم را در تامین نیازهای فوری به دشواری انداخته است، کسب و کارها مجبور شده‌اند ناگهانی تعطیل شوند و مدارس و اداره‌ها در لحظه آخر به صورت آنلاین به فعالیت ادامه دهند.
آخرین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در نیوزیلند در ماه فوریه بود و پس از آن، شهروندان این کشور بدون محدودیت زندگی می‌کردند اگرچه مرزها غالبا بسته بود. این کشور تا کنون ۲۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۶ مورد مرگ ناشی از آن را تایید کرده است.


کاربران ایرانی ضمن تحسین همکاری مسئولان و مردم این کشور در کنترل شیوع کرونا برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، عنوان می‌کنند سایر کشورها باید از این کشور الگو بگیرند تا به این راحتی با جان شهروندانشان بازی نکنند. این کاربران با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان ایرانی در بهبود بخشیدن به شرایط سخت کرونایی که این روزها شهروندان ایرانی به علت گسترش ویروس کرونا در کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صحبت می‌کنند و بر این باورند اقدامات به موقع و دلسوزانه مسئولان و همکاری مردم با یکدیگر تنها راه شکست این ویروس منحوس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала