اردوغان از آمادگی برای همکاری با طالبان خبر داد

© REUTERS / Bernadett Szaboاردوغان از آمادگی برای همکاری با طالبان خبر داد
اردوغان از آمادگی برای همکاری با طالبان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
رجب طیب اردوغان بیان داشت : ترکیه از میانه روی طالبان استقبال کرده و آماده همکاری با آنهاست.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه بیان داشت که مقامات ترکیه از اظهارات متعادل طالبان ( گروه ممنوعه در روسیه) که در افغانستان حکومت را به دست گرفته اند، استقبال می کند.

اردوغان در مصاحبه ای با شبکه ترکیه گفت: « بدون وابستگی به کسی که در دولت است و در دوره خوب یا بد، ما برای کمک به برادرانمان در افغانستان متعهد هستیم. ما پیشتر گفتیم که رهبریت طالبان را می پذیریم، ما اکنون هم این موضع را داریم. ما از بیانات میانه رهبر طالبان استقبال می کنیم.»

یاد آور می شود با شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز  شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته اند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала