نوک مداد برای تشخیص سریع کرونا

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesنوک مداد برای تشخیص سریع کرونا
نوک مداد برای تشخیص سریع کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
محققین از دانشگاه پنسیلوانیا موفق شدند با الکترودهای ساخته شده از گرافیت، آزمایش تشخیصی کرونا با 100 درصد دقت طراحی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا با استفاده از یک آزمایش الکتروشیمیایی جدید و با الکترودهای ساخته شده از جنس گرافیت موفق به توسعه یک آزمایش تشخیصی کرونا شدند که در مدت ۶.۵ دقیقه، کرونا را با استفاده از نمونه بزاق با دقت ۱۰۰ درصد تشخیص می‌دهد. نتایج این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هزینه این آزمایش حدود ۱.۵۰ دلار است و تنها ۶.۵ دقیقه برای تشخیص ویروس کرونا طول می کشد. دقت این آزمایش با استفاده از نمونه بزاق ۱۰۰ درصد و با استفاده از نمونه بینی ۸۸ درصد است.

این آزمایش جدید LEAD نام دارد و بر مبنای روش تشخیصی قبلی همان محققان که RAPID نام دارد، توسعه یافته است. تفاوت این دو آزمایش در موادی است که برای ساخت الکترودها استفاده می‌شود.

در توسعه هر دو آزمایش RAPID و LEAD از یک اصل الکتروشیمی استفاده می‌شود. در واقع برای تشخیص ویروس نمودارهای حاصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. به زبان ساده می‌توان گفت با توجه به ارتفاع نمودار می‌توان فهمید که ویروس کرونا در نمونه وجود دارد یا خیر؛ به این صورت که اگر پروتئین تاجدار SARS-CoV-۲ که عامل کروناست در نمونه وجود داشته باشد، به الکترود متصل شده، ‌ سیگنال منتشر شده را مهار می‌کند و اصطلاحا پیک (قله) کوچکتری در نمودار پدیدار می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала