بسته شدن تمامی مرزهای عراق با ایران

© Photo / Farsبسته شدن تمامی مرزهای عراق با ایران
بسته شدن تمامی مرزهای عراق با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
مرزهای مسافری زمینی ایران به سمت عراق بسته است و شامل مرزهای رسمی در دو بخش اقلیم وعربی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در آستانه ایام تاسوعا و عاشورا جریان ورود مسافر از طریق مرزی زمینی بین ایران و عراق مطرح شد که در این رابطه گمرک ایران تاکید کرد که هیچ امکانی برای خروج مسافران نیست و در رابطه با مرز مهران اطلاع داده شد که تبادل کالا تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد و از روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه متوقف خواهد ماند.

لطیفی سخنگوی گمرک ایران بیان داشت که همه مرزهای زمینی با عراق برای مسافران بسته است و امکان تردد مسافران و زوار وجود ندارد.

این در حالی است که از زمان آغاز فراگیری کووید ۱۹ ممنوعیت برای تردد مسافر با عراق ایجاد شده و صرفا برای افراد دارای مجوز یا ویزای خاص مانند تجار، طلاب، دیپلمات ها، مهندسان و کارگران شاغل در عراق امکان تردد فراهم شده بود، بنابراین امکان تردد برای مسافران و زوار از مسیر زمینی فعلا فراهم نیست و در هنگام مراجعه به مرز بازگردانده می شوند.بر این اساس، همه مرزهای تجاری کشور با عراق در روزهای آتی باز است و تبادل کالای تجاری صورت می گیرد و فقط در مرز مهران استان ایلام روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مرز تجاری تعطیل می شود.همچنین در مرز پرویزخان استان کرمانشاه با تصمیم مقامات استانی، از امروز تا اطلاع ثانوی افرادی هم که دارای مجوز تردد هستند ترددشان ممنوع است. پس از هموطنان درخواست می شود حتی افراد دارای مجوز به این مرز مراجعه نکنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала