به چه میزان در هفته می توانید گوشت بخورید؟

© Fotolia / Bit24به چه میزان در هفته می توانید گوشت بخورید؟
به چه میزان در هفته می توانید گوشت بخورید؟ - اسپوتنیک ایران, 1920, 15.08.2021
Telegram
خوردن حداکثر 400-500 گرم گوشت قرمز در هفته برای افراد سالم بی خطر است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از متخصصان بهداشت توصیه می کنند از گوشت قرمز استفاده نکنید. در مقاله فوق به این موضوع می پردازیم که این محصول چقدر مفید است و چقدر می تواند مضر باشد؟

غذا - اسپوتنیک ایران, 1920, 08.06.2021
آیا گوشت و شیر گیاهی فایده غذایی خواهند داشت؟

به گفته برژنیا ، گوشت گاو و گوسفند به عنوان گوشت قرمز شناخته میشود. در این محصولات مواد مفید زیادی وجود دارد. گوشت قرمز به ویژه آهن، سلنیوم، ویتامین B و اسیدهای چرب غیر اشباع ضروری هستند که برای حمایت از سیستم ایمنی، عصبی مرکزی و عضلانی مورد نیاز است.

به عنوان مثال، مصرف روزانه آهن در یک تکه کوچک گوشت قرمز یافت می شود. برای به دست آوردن این این مقدار اهن با غذاهای گیاهی، باید سه کیلوگرم سیب با پوست سبز یا یک کیلوگرم فرنی گندم سیاه بخورید.

گفتنی است، سویا یکی از جایگزین های گیاهی عالی برای گوشت محسوب می شود. تنها یک فنجان سویای پخته شده می تواند 29 گرم پروتئین را تامین کند. بادمجان. بادمجان طعم گوشتی غنی ای دارد، همانند گوشت پرحجم است. هم چنین بسیار سیرکننده است؛ که همان وجه شبه بین بادمجان و گوشت به است و مقدار زیادی پتاسیم، فیبر رژیمی، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین دارد. در صورت بروز آکنه در پوست، باید با یک متخصص غدد داخلی مشورت کنید. این آکنه ها و جوش ها می توانند نتیجه کمبود آهن و عدم تعادل در هورمونهای استروئیدی باشند. چربی احشایی نیز در صورت خوردن گوشت زیاد به وجود می اید. چربی احشایی در ناحیه شکمی و کنار ارگان های حیاتی مانند کبد، لوزالمعده و روده انباشته می شود. به خاطر این چربی ممکن است فرد به بیماری های دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی عروقی و غیره مبتلا شود. انباشتگی این چربی بیشتر به خاطر مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده است که در پنیر، گوشت قرمز و برخی فرآورده های لبنی وجود دارد. بنابراین نباید در خوردن پنیر و گوشت قرمز و لبنیات چرب افراط کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала