از بین رفتن اعتبار بین المللی آمریکا بعد از خروج از افغانستان

© AP Photo / Massoud Hossainiاز بین رفتن اعتبار بین المللی آمریکا بعد از خروج از افغانستان
از بین رفتن اعتبار بین المللی آمریکا بعد از خروج از افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشتراک
نظامیان و سیاست مداران آمریکایی گمان می کنند که تصویر بین المللی آمریکا ممکن است با شکست مواجه شود و اطمینان جامعه جهانی پس از خروج از افغانستان از بین برود.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه هیل در گفتگو با کارشناسان در این باره نوشت.

کلیفورد می موسس و رئیس موسسه سیاسی « بنیاد حمایت از دموکراسی» در واشنگتن در این خصوص گفت: «دشمنان ما می گویند که آمریکا ممکن است شکست بخورد. اگر شکست طالبان باعث شکست شوند پس چه کسی نمی تواند؟ به عنوان دشمن ضعیف هستیم و به عنوان متحد، غیر قابل اطمینان.»

دیوید برنو ژنرال بازنشسته ارتش و فرمانده سابق نیروهای آمریکا در افغانستان خاطر نشان کرد که خروج سریع نیروها از افغانستان در زمینه موفقیت های طالبان تاثیر عمیق داشته و نتیجه غم انگیزی به دنبال دارد که نظر وعقیده ای را برای سالیان طولانی درباره آمریکا شکل داده و برآوردهای نادرست مخالفان را تحریک می کند. وی افزود که این امر به شکل گیری اعتماد خطرناک نیروهای ضعیف و تمایل به دفاع از متحدان واشنگتن را ترویج می دهد.

هماهنگ کننده سابق وزارت خارجه آمریکا در امور مبارزه با تروریست تاکید کرد که دیپلماسی بهتر کار می کند وقتی که پشت سر آن تهدید جدی تغییر نیروها قرار دارد. به گفته وی دولت جو بایدن به این ابزار فشار توجه نکرده و راه حل دیپلماسی اوضاع را پیشنهاد کرده در حالی که چنین چشم اندازی برای افغانستان وجود ندارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала