رونمایی هوآوی از اولین خودروی HarmonyOS+عکس

© AP Photo / Mark Schiefelbein, Fileهواوی
هواوی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
هوآوی و BAIC با همکاری هم قرار است اولین خودرو با سوخت پایه بنزینی و HarmonyOS را به زودی راهی بازار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد که هوآوی و BAIC با همکاری هم قرار است اولین خودرو با سوخت پایه بنزینی و HarmonyOS را به زودی راهی بازار کنند.

چند ماه پیش هوآوی به همراه گروه خودروسازی BAIC که یکی از بزرگترین هولدینگ‎‌های خودروسازی چین محسوب می‎ شود از سری خودروهای ArcFox Alpha S رونمایی کرد. این خودروها با پیشرانه الکتریکی، اولین خودروهایی بودند که با همکاری دو شرکت از سیستم‎‌عامل و پلتفرم ارتباطی بر پایه هارمونی استفاده می‎ کرد.

این خودرو علاوه بر سیستم‎ عامل هارمونی از سیستم کنترل اتاق هواوی، تراشه پردازشی هشت هسته ‎ای Kirin ۹۹۰A، رادار هشت‎گانه و سیستم خودران مجهز به ۹ دوربین نیز استفاده می ‎کرد که یکی از جذاب‎ترین خودروهای هوشمند چینی تولید شده تا به امروز است.

​بنابر گزارش‎های منتشر شده، دو خودروی دیگر BAIC شامل دو مدل SUV به نام‎های Beijing X۵ و Beijing X۷ Plus نیز قرار است در آینده ‎ای نزدیک با همکاری هوآوی تولید شوند. ظاهراً مدل Beijing X۵ قرار است از فناوری هدایت راکب سطح L۲+ نیز پشتیبانی کند که سیستمی بسیار کارآمد در شرایط مختلف محسوب می ‎گردد.

هوآوی علاوه بر خودروی SERES SF۵ که چند ماه پیش به صورت مستقیم تحت نظارت هوآوی و یک استارت‌آپ چینی خلاق تولید شد، با بسیاری از شرکت‎های دیگر از جمله مرسدس بنز، فولکس واگن، BYD، GAC و غیره نیز وارد همکاری شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала