چرا ایلان ماسک در خانه ۳۴ متری زندگی می‌کند؟

© REUTERS / Mike Blakeایلان ماسک
ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
خانه‌های کوچک و پیش‌ساخته یک شرکت ساختمانی در آمریکا با استقبال بسیاری مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، خانه‌های کوچک و پیش‌ساخته که «کاسیتا» (Casita) نام دارند محصول شرکت ساختمانی باکسابل (Boxabl) مستقر در در لاس‌وگاس هستند. مساحت این خانه‌های کوچک تنها ۳۴ متر مربع است.

ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و از ثروتمند‌ترین افراد جهان نیز یک باب از آن‌ها را تهیه و شروع به زندگی در آن کرده است. این خانه‌ها شامل آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن هستند و ۴۹ هزار و پانصد دلار قیمت دارند.

​در نوامبر سال ۲۰۲۰ شرکت باکسابل فاش کرده بود که یکی از خانه‌های پیش‌ساخته خود را در بوکاچیکای تگزاس برای «یک مشتری فوق سری» نصب کرده است. اندکی بعد ژوئن سال ۲۰۲۱ ایلان ماسک در توییتی گفت در یک واحد کوچک ۵۰ هزار دلاری زندگی می‌کند که شرکتش اسپیس‌ایکس در بوکا چیکا ویلیج در کمرون تگزاس اجاره کرده است.

این خانه‌های کوچک به جای استفاده از ابزارهای معمول نظیر میخ و چوب، از فولاد، بتن، عایق فوم و روکش‌های چند‌لایه ساخته شده‌ و آنقدر قوی هستند که در برابر باد و طوفان و همچنین سیل یا برف مقاومت می‌کنند.

یکی از مزایای این خانه‌های پیش‌ساخته این است که تدارکات و حمل و نقل آن بسیار ساده است. در واقع خانه های باکسابل طوری طراحی شده‌اند که به راحتی با کامیون یا تریلر قابل حمل باشند. این خانه‌ها طوری ساخته شده‌اند که طول ۶ متری‌شان به هنگام انتقال می‌تواند تا حدود ۲.۵ متر جمع شود.

مسئولان شرکت می‌گویند امیدوارند با کارخانه جدید که در منطقه‌ای به وسعت ۱۶ هزار متر مربع بنا شده است، هر ۹۰ دقیقه یک خانه کاسیتا تولید کنند. به این ترتیب تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۳۶۰۰ خانه آماده تحویل به مشتریان خواهد بود.

​باکسابل در حال حاضر ۴۷۰۰ مشتری در لیست انتظار دارد و بیش از ۲ هزار تن از مشتریان نیز مبالغی به عنوان پیش‌پرداخت واریز کرده‌اند. مسئولان تخمین می‌زنند برای این محصول بازار فروشی دستکم ۱۰۰ هزار عددی وجود داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала