طالبان: ما از رویکرد صلح آمیز برای حل و فصل اوضاع افغانستان پیروی می کنیم

اشتراک
سهیل شاهین، سخنگوی رسمی دفتر سیاسی جنبش طالبان (در روسیه تروریستی و غیر قانونی اعلام شده) در قطر اعلام کرد هیئت نمایندگی این جنبش به ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان اعلام کرد از راه حل مسالمت آمیز برای حل و فصل اوضاع افغانستان پیروی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر محمد نعیم سخنگوی طالبان گفته بود که کابلوف با ملا برادر آخوند مدیر دفتر سیاسی جنبش در قطر دیدار کرده است.

سهیل شاهین در توییتر خود نوشت: "رئیس دفتر سیاسی ملا برادر آخوند و هیئت همراه او با نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در افغانستان ضمیر کابلوف دیدار کردند ... هیئت طالبات بر پیروی خود از راه حل مسالمت آمیز تأکید کرده و گفت اولویت ما این است که مسائل  را از طریق مذاکره حل کنیم ، اما طرفهای دیگر نباید موانعی ایجاد کنند."

ادامه پیشروی های طالبان در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
ادامه پیشروی های طالبان در افغانستان

اکنون مذاکرات طالبان، هیئت های افغان و نمایندگان روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان در پایتخت قطر در حال انجام است.

 افغانستان، تقابل بین نیروهای دولتی و طالبان چندین سال ادامه دارد که در ماه های اخیر اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی و مرزی تصرف کرده و حمله علیه شهرهای بزرگ را آغاز کرده اند. تشدید تنش در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای آمریکایی خارج می شوند که وزارت خارجه روسیه آن را به منزله قبول شکست ماموریت واشنگتن در افغانستان خواند.

طالبان  6 اوت اعلام کردند که شهر زرنج ، مرکز ولایت نیمروز در جنوب غربی افغانستان را تصرف کرده اند. زرنج اولین مرکز ولایتی در افغانستان است که از سال 2016 توسط طالبان تصرف می شود . پس از آن ، طالبان اعلام کردند که مراکز هشت استان دیگر از 34 استان افغانستان ، از جمله شهر قندوز ، 60 کیلومتری نزدیکترین گذرگاه مرزی در تاجیکستان را اشغال کرده اند.

به گفته شماری از رسانه های غربی ، واگذاری شهر قندوز به کنترل شورشیان می تواند به معنای نقطه عطفی در پیشرفت  اوضاع در افغانستان باشد اما کابل خبر مربوط به از دست دادن کنترل قندوز را تکذیب کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حملات طالبان در  افغانستان همچنان ادامه دارد  اما مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد تصرف شهر قندوز در دست ندارد. علاوه بر این ، ارتش افغانستان گزارش داده که کنترل مرکز یکی از استان ها را دوباره به دست آورده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала