سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران دعوت شد

CC BY 4.0 / IRNA / سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران دعوت شد
سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران دعوت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
سایمون شرکلیف در پی انتشار تصویر دیدار اخیر وی با سفیر روسیه در تهران به وزارت خارجه ایران دعوت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری وزارت خارجه ایران، به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس، امروز دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ایران ضمن دعوت سفیر انگلیس به این وزارتخانه، با "غیر قابل قبول دانستن این اقدام که باعث جریحه دار شدن احساسات و غرور ملی مردم ایران شده"، تاکید کرد: مردم بزرگ ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که هر گونه تحرکات زاییده تفکرات استکبارمآبانه را قویا مردود شمرده و در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

واکنش مقامات ایران به عکس منتشر شده توسط سفارت روسیه در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
واکنش مقامات ایران به عکس منتشر شده توسط سفارت روسیه در تهران

سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در تهران پاسخ اظهار داشت: ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می‌کنم هیچگونه قصد و نیت سوئی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده اند تنها اتحاد روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

پیش از این نیز لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در پی انتشار عکس مشترک با سفیر انگلیس در محل سفارت روسیه در تهران، به وزارت خارجه ایران دعوت شده بود.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در واکنش به این موضوع در صفحه توئیترش نوشت: امروز یک تصویر به شدت ناپسند را مشاهده کردم. باید به همگی یادآوری کنم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳. مردم ایران از جمله در طی مذاکرات برجامی نشان‌ داده‌اند که تقدیرشان هیچ‌گاه به تسلط قدرت‌های خارجی درنخواهد آمد و توسط تصمیمات داخل سفارت‌های خارجی تعیین نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала