کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را تهدید به بحران امنیتی کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را تهدید به بحران امنیتی کرد
کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را تهدید به بحران امنیتی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
کره شمالی برای دومین بار در ۲۴ ساعت گذشته در اعتراض به آغاز رزمایش مقدماتی در آستانه رزمایش بزرگ نظامی تابستانی بین سئول و واشنگتن از همسایه جنوبی خود به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، کیم جونگ چول نایب رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی، روز چهارشنبه بیان داشت: کره جنوبی فرصت تغییر وضعیت را رد کرد و تمرینات نظامی را در ۱۰-اُم این ماه آغاز کرد.

واکنش خواهر رهبر کره شمالی به رزمایش های آمریکا و کره جنوبی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
واکنش خواهر رهبر کره شمالی به رزمایش های آمریکا و کره جنوبی

چول تاکید کرد که پیونگ یانگ هر لحظه کره جنوبی و ایالات متحده را مجبور خواهد کرد که در نتیجه تصمیم اشتباه خود با بحران امنیتی جدی روبرو شوند.

چول گفت که کره جنوبی فرصتی را برای بهبود روابط بین دو کره از دست داد و به حسن نیت کره شمالی با رفتار خصمانه پاسخ داد. کره جنوبی صلح و اعتماد به نفس را نشان داد - فقط بازی با کلمات.

وی افزود: تا زمانی که کره جنوبی و ایالات متحده تصمیم به مقابله با کشور ما گرفته اند، واضح است که ما چاره دیگری نداریم.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، از سئول و واشنگتن به دلیل ترویج رزمایش های نظامی مشترک انتقاد کرد.

بیانیه های کره شمالی که روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر شد به اقدامات خاص کره شمالی اشاره نکرد، اما یونهاپ گفت: پیونگ یانگ بعدازظهر قبل به تماس های معمول بین دو کره پاسخ نداد.

کره شمالی ۱۴ روز پس از احیای کانال های ارتباطی دو کره در ۲۷ جولای از پاسخگویی به تماس های تلفنی روزانه خودداری کرد و برخی نگرانی ها را در مورد تحریکات نظامی پیونگ یانگ مانند پرتاب موشک های بالستیک از زیردریایی ها و موارد دیگر افزایش می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала