آمریکا باید در سوریه بماند و داعش را پایان دهد

© AFP 2023 / Delil Souleimanآمریکا باید در سوریه بماند و داعش را پایان دهد
آمریکا باید در سوریه بماند و داعش را پایان دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که ارتش آمریکا باید در شمال شرقی سوریه بماند تا به متحدان خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانا استرول، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت که آمریکا باید در سوریه بماند و داعش را پایان بدهد.

انتقال عناصر داعش در سوریه به پایگاه‌ های آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
انتقال عناصر داعش در سوریه به پایگاه‌ های آمریکا

استراول گفت که اولویت اصلی دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده باید "حفظ حضور آمریکا در شمال شرق سوریه" باشد. این امر برای حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه ضروری است. سخنگوی ارشد پنتاگون معتقد است که بدون کمک آمریکا، نیروهای دموکراتیک سوریه نمی توانند در برابر نیروهای داعش که هنوز در مناطق خاصی از کشور فعالیت می کنند، مقاومت کنند.

استراول همچنین جنبه بشردوستانه حضور آمریکا در شمال شرق سوریه را مطرح کرد. به گفته وی، این ایالات متحده بود که نگهداری از فرزندان و همسران شبه نظامیان در زندان های نیروهای دموکراتیک سوریه را بر عهده گرفت. علاوه بر این، کمک های بشردوستانه و نظامی از سوی ایالات متحده به داعش اجازه نمی دهد در مناطق از دست رفته جایگاهی پیدا کند.

ایالات متحده در جنگ داخلی سوریه در سال 2014 تحت عنوان مبارزه با داعش (گروه ممنوعه در روسیه) مداخله کرد. در حال حاضر، ایالات متحده علاوه بر زیرساخت های نظامی در شمال کشور سوریه، یک پایگاه نظامی در مرز با اردن، در نزدیکی شهر التنف سوریه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала