داروی کشنده کرونا کشف شد

CC0 / Pixabay / داروی کشنده کرونا کشف شد
داروی کشنده کرونا کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
اثر بخشی این دارو در از بین بردن ویروس کرونا 70 درصد اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «Frontiers in Pharmacology »گروه بین المللی محققان به این نتیجه رسیده است که داروی «فنوفیبرات» (fenofibrate) می تواند در درمان بیماری «کووید -19» تا 70 درصد موثر باشد. از این دارو بیشتر برای کاهش سطح کلسترول در مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود.

مطالعات جدید محققان دانشگاه برمینگام در انگلیس نشان می‌دهد فنوفیبرات و شکل فعال آن (فنوفیبریک اسید) عفونت ناشی از SARS-COV-۲ (عامل کووید-۱۹) را به میزان ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

این دارو خیلی ارزانتر از دیگر داروهاست و در سراسر جهان قابل دسترسی است. از این دارو میتوان برای درمان افرادی استفاده کرد که نباید واکسن بزنند.

تدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
آیا جهانیان باید برای پاندمی‌های جدید آماده شوند؟

این دارو توسط بسیاری از کشورها از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده و به صورت خوراکی، برای کاهش چربی خون تجویز می‌شود. محققان این طرح خواستار شروع آزمایش بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا هستند.

گرچه واکسیناسیون در سایر نقاط جهان با سرعت کم ‌و بیش در حال انجام است، محققان احتمال می‌دهند واکسیناسیون جهانی تا اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی به طول انجامد، از این جهت رویکردهای درمانی متفاوت برای کاهش شدت و مرگ و میر ناشی از کرونا مورد توجه گروه‌های تحقیقاتی است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала