آیا جهانیان باید برای پاندمی‌های جدید آماده شوند؟

© AFP 2023 / World Health Organization / Christopher Blackتدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی
تدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
رئیس سازمان جهانی بهداشت از جهانیان خواست از پاندمی کنونی درس های لازم را بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که «جهان در یک مرحله جدید و خطرناک قرار گرفته است. درسهای این همه گیری برای آماده شدن برای پاندمی ها و اپیدمی های جدید باید مورد توجه قرار بگیرند. باید تمام تلاش ها به جلوگیری از بروز آن ها معطوف شوند».

پوتین: تا 30 ژوئن اقدمات مربوط به واکسیناسیون خارجی ها در روسیه انجام شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
پوتین: تا 30 ژوئن اقدمات مربوط به واکسیناسیون خارجی ها در روسیه انجام شود

وی در ادامه افزود که کمک های پزشکی بموقع و شایسته می تواند کمک بزرگی باشد. قابل درک است که بسیاری از شهروندان از محبوس شدن در منازل خود خسته شده‌اند؛ اما ویروس هنوز هم با سرعت زیادی در حال شیوع است.

بیماری کووید ۱۹ هنوز هم با سرعت قابل توجهی در حال شیوع در نقاط مختلف جهان است. قرنطینه عمومی و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس، اقتصاد بسیاری از کشورها را فلج کرده است، با وجود این به گفته سازمان جهانی بهداشت، هنوز هم این پاندمی، یک تهدید بسیار جدی است.

اکنون با وجود روند کاهشی شیوع ویروس در اروپا و حتی رفع برخی از تدابیر امنیتی، در آمریکا و آسیا، این ویروس با سرعتی بیش از گذشته در حال گسترش است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در پیام خود به نابرابری واکسیناسیون در جهان توجه کرد. به گفته وی، کشورهای کم درآمد تا کنون مقدار ضروری واکسن را دریافت نکردند. 77 درصد واکسن ها در 10 کشور وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала