منبع: نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، تروریست های القاعده را به یمن منتقل کردند

© REUTERS / Goran Tomasevicمنبع: نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، تروریست های القاعده را به یمن منتقل کردند
منبع: نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، تروریست های القاعده را به یمن منتقل کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
منابع آگاه در شهر مارب خبر از انتقال دهها شبه نظامی گروه تروریستی القاعده به این شهر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب‌سایت وکالة الصحافة الیمنیة، منابع آگاه در شهر مارب امروز (سه شنبه) به آژانس مطبوعات یمن گفتند که نیروهای ائتلاف ده‌ها تن از اعضای القاعده* را از عربستان به این شهر آوردند. 

این منابع گفتند: نیروهای ائتلاف دهها شبه نظامی گروه تروریستی القاعده از جمله خارجی‌هایی که لباس افغانستانی ها را پوشیده بودند از عربستان به مارب آوردند. آن‌ها افزودند که این نیروها به وسیله سه دستگاه اتوبوس مسافربری بزرگ که از طریق گذرگاه مرزی «الودیعه» بین یمن و عربستان وارد شدند به مارب انتقال یافتند. 

به گفته این منابع، مراسم استقبال از این نیروها در خانه «شیخ علی بن حسن بن غریب» رهبر حزب اصلاح در مناطق «آل شبوان» در صحرای عبیده در شرق شهر مارب انجام شد. 

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یکی از رهبران القاعده جایزه تعیین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2021
آمریکا برای اطلاعاتی درباره یکی از رهبران القاعده جایزه تعیین کرد

آژانس مطبوعات یمن اضافه کرد که اتکای نیروهای ائتلاف به عناصر داعش و القاعده چیز جدیدی نیست زیرا از پنج سال گذشته نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در بیشتر درگیری‌ها به آن‌ها تکیه کرده‌اند همانگونه که گزارش‌های بین المللی و محلی، مشارکت نیروهای القاعده در کنار سربازان ائتلاف در نبرد با نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن را فاش کرده است. 

منابع در شهر مارب با اشاره به اینکه وابستگی نیروهای ائتلاف به القاعده و داعش* امروزه بیشتر از گذشته است، افزودند: این گروه‌های تروریستی یکی از بازوان عربستان و اخوان المسلمین هستند که در موارد بحرانی مورد استفاده نیروهای ائتلاف قرار می‌گیرند. 

آژانس مطبوعات یمن اضافه کرد که انتقال نیروهای القاعده از عربستان به یمن برای کمک به نیروهای ائتلاف پس از شکست شکننده این نیروها در جبهه‌های حومه شهر مارب انجام می‌شود.

*القاعده و داعش گروه های تروریستی ممنوعه در روسیه می باشند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала