اتاق بازرگانی: تجارت بین ایران و افغانستان به طور کامل متوقف شد

© وزارت خارجه افغانستاناتاق بازرگانی: تجارت بین ایران و افغانستان به طور کامل متوقف شد
اتاق بازرگانی: تجارت بین ایران و افغانستان به طور کامل متوقف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
روابط تجاری بین ایران و افغانستان به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، روز سه شنبه حسین سلیمی رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان حسین سلیمی اعلام کرد: درگیری ها و مشکلات ناشی از رویارویی طالبان و نیروهای دولتی و همچنین بمباران دیروز آمریکا در این کشور منجر به توقف کامل تجارت و بسته شدن مرزها شده است.

 مرز ایران و افغانستان بسته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
مرز ایران و افغانستان بسته شد

به گفته سلیمی، ریسک های تجاری در این‌ شرایط بسیار زیاد است و فروشندگان ایرانی و همچنین خریداران در افغانستان آمادگی پذیرش آنها را ندارند.

وی گفت: مشخص نیست که این محموله هنگام ارسال به افغانستان به دست گیرنده می رسد یا خیر. در عین حال، این محموله ها بیمه نمی شوند و همه اینها خطرات را به شدت افزایش می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان افزود: همه طرف ها منتظر بهبود وضعیت افغانستان هستند و ما باید منتظر باشیم تا اوضاع روشن شود.

سلیمی گفت: در عین حال، نمی توان پیش بینی کرد که تجارت چه زمانی از سر گرفته می شود، زیرا این موضوع بستگی به وضعیت داخلی افغانستان دارد.

در ۶ آگوست، تهران پاسگاه میلک در مرز با افغانستان در استان سیستان و بلوچستان در جنوب ایران را به دلیل تشدید وضعیت در این کشور همسایه بست.

در ۱۴ آوریل، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای پایان عملیات در افغانستان اعلام کرد، که طولانی ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ آمریکا بود.

در این زمینه، افغانستان شاهد وخامت اوضاع امنیتی به این دلیل است، که شبه نظامیان طالبان در حال افزایش حملات خود در چندین جهت هستند.

به گفته نمایندگان طالبان، این گروه موفق به کنترل حدود ۸۵ درصد از خاک این کشور از جمله مناطق مرزی با پنج کشور ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان و ترکمنستان شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала