رزمایش مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی از هفته آینده برگزار می‌شود

© REUTERS / Kim Hong-Jiرزمایش مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی از هفته آینده برگزار می‌شود
رزمایش مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی از هفته آینده برگزار می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
بر اساس منابع آگاه در دولت کره جنوبی، رزمایش مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی با مرکز فرماندهی شبیه سازی کامپیوتری ۱۶ تا ۲۶ ماه جاری میلادی با حداقل تعداد نیرو و بدون فعالیت در فضای باز برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک تابستانه خود را مطابق با برنامه ریزی های پیشتر انجام شده علی رغم هشدارهای کره شمالی درباره تبعات آن بر روابط میان سئول و پیونگ یانگ، برگزار خواهند کرد.

کره جنوبی: رزمایش با آمریکا نباید تنش در شبه جزیره کره ایجاد کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
کره جنوبی: رزمایش با آمریکا نباید تنش در شبه جزیره کره ایجاد کند

بر اساس اعلام یونهاپ، یک منبع آگاه در دولت کره جنوبی در این خصوص اعلام کرد: این رزمایش با مرکز فرماندهی شبیه سازی کامپیوتری ۱۶ تا ۲۶ ماه جاری میلادی با حداقل تعداد نیرو و بدون فعالیت در فضای باز برگزار می شود.

لی این یونگ وزیر اتحاد کره جنوبی، پیشتر در سخنانی خواستار حداکثر انعطاف پذیری حین تصمیم گیری درباره رزمایش های مشترک سئول- واشنگتن شد که برای ماه جاری تدارک دیده شده بودند.

کره شمالی همواره از لغو رزمایش سئول - واشنگتن به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکره با آمریکا یاد کرده است.

از سوی دیگر، کره شمالی و کره جنوبی اخیراً خط تماس اضطراری میان دو کشور را مجدداً احیا کردند؛ طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، سران دو کشور درباره اعتماد سازی متقابل و بهبود روابط هم به توافق رسیده اند.

خط تماس اضطراری میان دو کره در ژوئن ۲۰۲۰ بعد از شکست دومین نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قطع شده بود.

این در حالیست که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала