پاسخ سفارت ایران به اظهارات وزیر خارجه انگلیس

CC BY 4.0 / IRNA / سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه باب دیپلماسی درقبال ایران نیمه‌باز است، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه باب دیپلماسی درقبال ایران نیمه‌ باز است تصریح کرد که این باب، بر اساس احترام متقابل تعریف می‌شود.

​در پیام توئیتری سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است: ایران احترام را با حرف و در عمل پاسخ می‌دهد، اما شان ایرانیان به هر قیمتی حفظ می‌شود. سفارت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مشتری و نوکر هیچ بازیگری در جهان نیست خاطر نشان کرد که باب دیپلماسی بر اساس احترام متقابل و در شرایط برابر باز است.

پیشتر وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای گفته بود که ایران با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید این کشور بر سر دو راهی قرار دارد. یک مسیر ادامه اقداماتی نظیر «حمله به کشتیرانی در خاورمیانه»، «فعالیت‌های بی ثبات کننده از طریق نیروهای نیابتی» و «عدول از تعهدات برجامی» است که به گفته او برای تهران هزینه‌ بر خواهد بود. مسیر دوم دریچه نیمه‌ بازی است که راب ادعا کرد انگلیس (پس از خروج آمریکا از برجام) طی دو سال گذشته در حوزه دیپلماسی نشان داد و مسیر بهتری به سمت جلو است.

این دیپلمات انگلیسی با تکرار اتهام نقش ایران در حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان و کشته شدن یک شهروند انگلیسی در این حادثه ادعا کرد که جمهوری اسلامی را پاسخگو خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала