شرمن: باید اطمینان حاصل کنیم مردم ما و متحدان و شرکای ما ایمن باشند

© Photo / IRNAوندی شرمن
وندی شرمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
خشنودسازی بایدن در قبال ایران باعث افزایش درگیری‌ها و تشدید تنش‌ها می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، وندی شرمن قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به تد کروز نماینده تندرو جمهوریخواه سنای آمریکا در نشستی درباره ایران اظهار داشت ما اهداف یکسانی داریم اما بر سر روش های رسیدن به آن اختلاف داریم.

تد کروز  نماینده تندروی جمهوریخواه سنای آمریکا، بحث های خود را با وندی شرمن در سنا در صفحه رسمی اش در اینستاگرام منتشر کرده که خطاب به او مدعی شده است جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در شش ماه گذشته در قبال ایران مماشات کرده و این رویکرد باعث افزایش درگیری‌ها و تشدید تنش‌ها می‌شود.

شرمن در پاسخ به این سناتور با تکرار اتهام پراکنی ها و ادعاهای ضدایرانی مقامات آمریکایی علیه برنامه هسته ای ایران و نفوذش در منطقه پاسخ داده است: شما و من به طور مداوم درباره بهترین روش‌ها برای حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، توقف حمایت از تروریسم، توقف رفتارهای مخرب و تهدیدآفرینی‌ علیه متحدان و شرکای خود صحبت می‌کنیم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Ted Cruz (@sentedcruz)

معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ما اهداف یکسانی داریم، با تکرار ادعاهای همیشگی مقامات آمریکایی مدعی شد باید اطمینان حاصل کنیم مردم ما و متحدان و شرکای ما ایمن باشند، ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند و رفتارهای مخرب را متوقف می‌کند. وی ادامه داد لذا در خصوص اهداف توافق داریم، اما بر سر روش‌های رسیدن به آن اختلاف داریم. با بعضی از مسائلی که مطرح کردید مخالف هستم.

سناتور تندرو جمهوریخواه خطاب به شرمن پرسیده است که آیا راهبرد دولت شما جواب داده است؟  الان حملات را متوقف یا تشدید کرده‌اند؟ شرمن در پاسخ مدعی شد که هیچ چیز مانع حملات آنها نشده است.

شرمن در پاسخ به سوال سناتور تندرو جمهوریخواه مبنی بر اینکه آیا بایدن به دلیل نداشتن مجوز نظامی از پاسخ به حملات علیه نیروهای آمریکایی خودداری کرده است یا خیر؟ خاطر نشان کرد که دولت بایدن دو بار به گروههای مقاومت در عراق حمله کرده است.

روحانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
چرا برجام زیرپا گذاشته شد؟

در پی دو بار دستور حمله بایدن به مواضع نیروهای مقاومت در عراق و سوریه بدون مجوز کنگره آمریکا که شرمن نیز به آن اشاره کرده، بایدن مدعی شده بود از اختیاراتش ذیل بند دوم قانون اساسی آمریکا استفاده کرده که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد از نظامیان آمریکا و منافع ملی کلیدی این کشور دفاع کند.

اما مجلس نمایندگان آمریکا دو مجوز جنگ که هر دو مربوط به جنگ‌های خاورمیانه در طول ۱۰ ساله گذشته بود را لغو کرد تا بدین ترتیب قدرت‌ جنگی رییس جمهوری آمریکا را محدود کند. مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۴۶ رای مخالف بخشی از بسته هفت لایحه‌ای بحث برانگیز مجوز ۱۹۹۱ اقدام نظامی و جنگ به عراق را لغو کرد.

نمایندگان آمریگا همچنین مجوز ۱۹۵۷ که به رییس جمهوری این کشور اجازه می‌داد تا برای محافظت در برابر تجاوزات مسلحانه از هر کشوری که تحت کنترل کمونیسم بین‌المللی است دست به اقدامات نظامی در خاورمیانه بزند را لغو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала