بیانیه اعتراضی مشترک رومانی، انگلیس و آمریکا در خصوص نفتکش مرسر

© REUTERS / JOHAN VICTORبیانیه اعتراضی مشترک رومانی، انگلیس و آمریکا در خصوص نفتکش مرسر
بیانیه اعتراضی مشترک رومانی، انگلیس و آمریکا در خصوص نفتکش مرسر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
نمایندگان دائمی رومانی، بریتانیا و آمریکا در ناتو در بیانیه اعتراضی سایر کشورهای عضو را از "حمله به نفتکش مرسر" مطلع کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان دائمی رومانی، بریتانیا و ایالات متحده در ناتو روز چهارشنبه در بیانیه اعتراضی مشترک در سطح اتحاد آتلانتیک شمالی "بطور رسمی سایر کشورهای متحد را از حمله به نفتکش مرسر در دریای عرب که طی آن شهروندان رومانی و انگلستان کشته شدند"، مطلع کردند.

انگلیس: حمله به نفتکش مرسر استریت عامدانه از سوی ایران بود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
انگلیس: حمله به نفتکش مرسر استریت عامدانه از سوی ایران بود

در این بیانیه "رومانی، انگلستان و ایالات متحده با محکومیت شدید این حادثه، ماهیت عمدی حمله را که بر اساس اطلاعات موجود به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده شده است، مجدداً تأیید کردند و خاطرنشان شدند که این حادثه نقض آشکار قوانین بین المللی است". در عین حال، سه کشور ابراز نگرانی کردند که چنین حملاتی تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، زیرا که آزادی ناوبری توسط قوانین بین المللی تضمین شده است.

وزارت امور خارجه رومانی یادآور می شود که در ۳ آگوست، نمایندگان دائمی رومانی و بریتانیا در سازمان ملل متحد، به همراه نماینده دائم لیبریا (نفتکش مرسر استریت تحت پرچم این کشور حرکت می‌کرد) نامه مشترکی به رئیس سازمان ملل متحد ارسال کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала