درخواست شی جین پینگ از ارتش چین: خود را برای درگیری نظامی آماده کنید

© AP Photo / Xinhua News Agency / Li Xuerenشی جین پینگ از ارتش چین خواست تا برای درگیری نظامی خود را آماده کند
شی جین پینگ از ارتش چین خواست تا برای درگیری نظامی خود را آماده کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور چین از فرماندهان نظامی چین خواست تا همبستگی خود را با حزب کمونیست تقویت کنند، وی در مورد درگیری مسلحانه احتمالی و نگرانی های امنیتی در مرز این کشور با افغانستان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله نیوزویک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت: چین باید برای مبارزه نظامی آماده باشد زیرا ایالات متحده قرار است تا 11 سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج شود. شی اظهارات خود را در مورد تقویت توان نظامی کشور در آستانه 94 مین سالگرد تشکیل ارتش آزادی بخش خلق چین بیان کرد. مقامات پکن ماه هاست ابراز نگرانی کرده اند که خروج آمریکا از افغانستان باعث احیای طالبان و بی ثباتی منطقه ای می شود.

رئیس جمهوری چین و وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور اخیرا گفته بودند که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان می‌تواند برای جدایی طالبان اویغور در سین‌کیانگ چین پایگاهی برای عملیات تروریستی ایجاد کند.

موشک چینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
چرا سیلوهای موشکی چین، آمریکا را می ترساند؟ + عکس

در مرزهای شرقی چین، ناوهای نیروی دریایی انگلیس و آمریکا حضورشان را در دریای چین جنوبی گسترش داده و ادعای چین را درباره این منطقه مورد مناقشه به چالش کشیده‌اند.

رئیس جمهوری چین همچنین گفت: در مسیر ایجاد کامل یک کشور سوسیالیستی مدرن و تحقق هدف صد ساله دوم، دفاع ملی و ارتش باید در موقعیت مهمتری قرار گیرند و تحکیم دفاع ملی و یک ارتش قوی باید تسریع شود. ما باید به تقویت برنامه‌ریزی کلی جنگ ادامه دهیم و مقدمات مبارزه نظامی را فراهم کنیم.

وی همچنین به ارتش این کشور دستور داده تا به طور کامل به حزب کمونیست وفادار باشد و مدعی شده که سیستم رهبری مطلق این کشور در مقایسه با دموکراسی‌های غربی یک مزیت نظامی برای چین است.

شی جین پینگ همچنین ادامه داد: ترویج خوداتکایی علمی و تکنولوژیکی سطح بالا، تسریع تحقیقات در زمینه فناوری‌های اصلی و کلیدی، تسریع در توسعه فناوری‌های استراتژیک و پیشرفته ضروری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала