آمادگی ایران برای کمک به مصدومان آتش سوزی ترکیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمادگی ایران برای کمک به مصدومان آتش سوزی ترکیه
آمادگی ایران برای کمک  به مصدومان آتش سوزی ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش سوزی در جنگلهای استانهای جنوبی ترکیه، از آمادگی تهران برای کمک به مصدومان این حادثه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از وقوع آتش سوزی گسترده در بخشی از جنگلهای استانهای جنوبی ترکیه که منجر به بروز خسارات گسترده مادی و‌ جان باختن و آسیب به تعدادی از شهروندان این کشور شد، ابراز تاسف کرد.

ترکیه آتش سوزی در جنوب این کشور را یک فاجعه ملی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
ترکیه آتش سوزی در جنوب این کشور را یک فاجعه ملی خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و‌ ملت کشور دوست و برادر ترکیه و ابراز تسلیت به خانواده‌های جان باختگان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری رسانی به دولت و‌ مردم ترکیه را اعلام کرد.

پیش از این برخی از کشورها کمک هایی را به ترکیه کمک ارسال کرده یا آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده اند. از جمله آنها می توان به روسیه اشاره کرد که هواپیماهای Be-200 آن در اطفای حریق جنگل ها در جنوب ترکیه مشارکت دارند و همچنین هواپیماهایی از اوکراین، یونان و فرانسه ارسال اعزام شده است.

ایالات متحده نیز اعلام کرد که مقامات این کشور تا کنون درخواستی از ترکیه برای کمک دریافت نکرده اند.

شایان ذکر است که وقوع آتش سوزی‌ های گسترده در ۲۱ استان ترکیه از جمله آنتالیا، آدانا، عثمانیه، مانیسا، مرسین و چندین استان دیگر، علاوه بر مقامات ترکیه و فعالان حوزه‌های توریسم، فعالان بخش کشاورزی و محیط زیست را نیز نگران کرده است. این حادثه چهار قربانی و 183 زخمی برجای گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала