پزشک علائم اصلی سندرم پس از کووید را نام برد

© REUTERS / Amit Daveپزشک علائم اصلی سندرم پس از کووید را نام برد
پزشک علائم اصلی سندرم پس از کووید را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
پس از بهبودی از کرونا مجموعه ای از مشکلات پزشکی برای برخی افراد رخ می دهد که به آنها اصطلاحا "دم کووید" می گویند.

به گزارش اسپوتنیک، پرفسور آرکادی ورتکین، رئیس گروه درمان از دانشگاه پزشکی دولتی یودوکیمووا مسکو گفت: علائمی مانند تنگی نفس، احساس خستگی، مشکلات دستگاه گوارش و ناهنجاری های مختلف عصبی می تواند نشان دهنده سندرم پسا کووید باشند.

افراد دارای مشکلات روان در صورت ابتلا به کرونا بیشتر در خطر مرگ قرار می گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
افراد دارای مشکلات روان در صورت ابتلا به کرونا بیشتر در خطر مرگ قرار می گیرند

وی توضیح داد که چندین نظریه وجود دارند که به اصطلاح "دم کووید" را توضیح می دهند. به گفته این متخصص، چنین پدیده ای می تواند یک روند عفونی ایجاد کند که منجر به آسیب بافتی، واکنش های خود ایمنی، آسیب عروقی یا باعث ایجاد تشکیل لخته های خون شود.

ورتکین افزود: ممکن است باعث تشدید بیماری هایی مانند دیابت شیرین، نارسایی وریدی، فشار خون، آسم برونش و سایر موارد نیز شود.

در عین حال او توضیح داد که طیف تظاهرات این سندرم بسیار گسترده است که شامل مشکلات پوستی و دستگاه گوارش و همچنین درد در مفاصل، عضلات و افزایش خستگی نیز می شود.

ورتکین مشکلات قلبی را جدی ترین عارضه این سندرم به ویژه، آریتمی، نارسایی قلبی، میوکاردیت، انفارکتوس میوکارد اعلام کرد. علاوه بر این، متخصص اظهار داشت که ویروس قادر است به ساختارهای مغز آسیب برساند و از طریق گیرنده های بویایی به آنجا نفوذ کند. بنابراین، هنگامی که به عصب واگ می رسد، فعالیت پاراسمپاتیک و سمپاتیک سیستم عصبی را مختل می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала