قیمت سکه در ایران افزایش یافت و وارد کانال 11 میلیون تومانی شد

© Fotolia / Alexlukinقیمت سکه در ایران افزایش یافت و وارد کانال 11 میلیون تومانی شد
قیمت سکه در ایران افزایش یافت و وارد کانال 11 میلیون تومانی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
پس از پایان تعطیلی 6 روزه تهران بازار سکه به‌موازات بازار ارز صعودی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، در حالی تعطیلات 6 روزه تهران در روز دوشنبه به پایان رسید که شیب رشد قیمت سکه در این روز سبب شد تا قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به 10 میلیون و 892 هزار تومان برسد اما کمتر کسی گمان می‌کرد سطح مقاومت قیمتی سکه بیش از این‌ها بشکند اما این‌گونه شد و سکه امامی در روز سه‌شنبه 11 میلیون و 37 هزار تومان قیمت خورد. سکه امامی در حدود دو هفته پیش و در روز 23 تیرماه 10 میلیون و 481 هزار تومان قیمت خورده بود و طی این مدت در حدود 500 هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد.

همچنین در روز سه‌شنبه سکه طرح قدیم نیز 10 میلیون و 702 هزار تومان قیمت خورد. سکه بهار آزادی نیز حدود دو هفته پیش و در 23 تیرماه 10 میلیون و 349 هزار تومان قیمت خورده بود و در طول این مدت چیزی در حدود 350 هزار تومان رشد قیمت به خود دیده است.

فروش سکه طلا به قیمت چند میلیون دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
فروش سکه طلا به قیمت چند میلیون دلار

اگرچه که امروز با بالا رفتن قیمت دلار سکه هم بالا رفت اما آنچه سبب شد سکه بیش از این‌ها در کانال 11 میلیون تومان صعود کند عدم همراهی نرخ طلای جهانی بود چه آنکه در این روز قیمت طلای جهانی با افت قیمت روبرو بود و به کانال 1700 دلار سقوط کرد.

درنهایت برای پیش‌بینی وضعیت سکه در روزهای آینده باید بیش از همه انتظار قیمت دلار را کشید و این در حالی است که سیگنال‌هایی در روز سه‌شنبه به بازار ارز رسیده است که از آن جمله می‌توان به سیگنال‌های مثبت طرف آمریکایی مذاکرات احیای برجام اشاره کرد. اگر این سیگنال‌ها ادامه یابد سبب خواهد شد که سطح نا اطمینانی در بازار کاهش پیداکرده و با همراهی افت قیمت جهانی طلا منتظر عدم رشد احتمالی قیمت سکه باشیم. اگرچه که این‌ها همه احتمالات است و باید دید رفتار بازار ارز در روزهای آتی چه بر سر بازار طلا و سکه خواهد آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала